- #Autá
- 6 min.
- 23.4.2024
O Hyundai Kona nestačí čítať, treba si sadnúť za volant a vyraziť vpred [test]
Ak chce niekto v dnešnej dobe zaujať, musí byť odvážny, moderný no proste cool a presne taký je i dizajn druhej generácie Hyundai Kona. Nikto nemôže povedať, že automobilka prišla teraz s malou zmenou interiéru a exteriéru.
Dizajnéri sa skutočne vyhrali a v neposlednom rade sa výrazne inšpirovali prvkami z IONIQ 5, ale čo to uchmatli aj od ďalších súrodencov, stačí si dobre poobzerať všetky modely z ponuky značky.
Výhody
- veľkorysý priestor v interiéri
- šikovný ovládač prevodovky pod volantom
- vyladený podvozok
- kamera pri odbočovaní
Nevýhody
- nespoľahlivý snímač maximálnej rýchlosti
- cena
Prvou dobrou správou je, že nová Kona narástla vo všetkých smeroch, teda nie je to klam ak na vás pôsobí väčšia. Teraz má dĺžku 4 335 mm, šírku 1 825 mm, výšku 1 575 mm, rázvor 2 660 mm, teda ak si presadnete z prvej generácie do druhej pocítite, že máte viac priestoru a ste v úplne inom leveli. Čo isto poteší, narástol aj objem batožinového priestoru na 466 litrov. Už to naozaj nie je malý crossover, túto pozíciu prenechal modelu Bayon.
Teraz vychválime prednú časť, podľa nás je mimoriadne vydarená. Už z diaľky zaujme výrazná a veľká mriežka chladiča spolu s výborne zakomponovanými úzkymi LED svetlometmi, ktoré robia z tohto automobilu vyšportovaného svalnáča. A či už chcete, alebo nie, nám ženám sa to páči. Ak rozmýšľate, že kúpite vašej drahej nežnejšej polovičke nové štvorkolesové presúvadlo, vrelo odporúčame práve tento model, pokojne aj v nami testovanej farbe. Svoje čaro dodajú lemy blatníkov vo farbe karosérie, pridajú na mohutnosti, vzadu sa nedá nevšimnúť dvojitá koncovka výfuku.
Interiér je moderný, kde hneď upúta dvojica displejov skladajúca sa z 12,3” digitálneho prístrojového panelu a 12,3” integrovanej navigácie s farebným LCD displejom natočeným do zorného uhla vodiča. Ponúka množstvo podrobných nastavení či dnes už pomaly nevyhnutné Apple CarPlay/Android Auto, Bluelink či Live Service. Jazdiť a sledovať navigáciu je proste rozprávka, na ktorú si zvyknete a potom smútite, ak ju vo svojom vozidle nemáte.
Za zmienku stoja kamery, v tejto výbave sme mali k dispozícii predné, zadné a 360°. Čomu sme okamžite prišli na chuť bola zadná kamera, ktorej live náhľad sa po zapnutí blinkra ukázal v budíku na prístrojovej doske. Perfektná pomôcka ako si skontrolovať mŕtvy uhol.
Hyundai Kona ponúka množstvo najmodernejších technológii, pre niekoho až moc asistentov no to je na individuálnom posúdení, isto si na niektoré treba zvyknúť, alebo ak sa dá ich vypnúť. Nám rozhodne neprekážali. Vo výbave N-Line potešia kovové pedále, športový volant, výborné, pohodlne tvarované, vyhrievané a ventilované predné sedadlá v prevedení koža/Alacantra s červeným prešívaním a k tomu červené doplnky. Čo si budeme hovoriť, srdce nejednej ženy pri pohľade zajasá.
Radosť budete mať aj z prémiového audio systému Bose s 8 reproduktormi. Čokoľvek, čo si pustíte hrá proste skvelo, obzvlášť, ak ide o rytmickú hudbu, alebo svižný rock. Zle neobídu ani pasažieri vzadu, toto vozidlo ponúka dostatok miesta na nohy aj nad hlavou.
Na test sme mali preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 T-GDi s výkonom 145,6 kW (198 k), krútiaci moment 265 Nm s pohonom 4×4 a 7-stupňovou DCT prevodovkou. Pozitívne hodnotíme v testovanom vozidle vyriešenie a premiestnenie ovládača prevodovky. Nenachádzal sa ako obvykle na stredovej konzole, ale v stĺpiku riadenia pod volantom. Štýlové a pohodlné riešenie bez toho, aby zaberalo cenné miesto. Bravo!
Jazdili sme prevažne po diaľniciach, kde je spotreba vyššia, no i tak sme dosiahli kombinovanú spotrebu do 7,5 l/100 km, teda sme neboli príliš vzdialení od spotreby WLTP, kde kombinovaný cyklus je uvádzaný 7l/100 km. A aká bola jazda? Poet by povedal, jedna báseň. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 s nie je naj, ale Kona je predurčená na pohodovú, svižnú jazdu, pretekať s ňou nepôjdete, skôr vyrazíte do terénu. Veď načo inak by ste kupovali verziu s pohonom všetkých štyroch kolies?
Okrem ceny, ktorá by mohla byť o čosi nižšia, nás najviac rušil indikátor rýchlosti. Obmedzenie načítaval správne, horšie to bolo po skončení. To už zvyčajne nezaregistroval a tak nám systém prakticky stále signalizoval prekročenie rýchlosti (piatimi pípnutími!), čo bolo pre vodča, ale i posádku, mimoriadne rušivé. Keď k tomu z ničoho nič začalo pípať upozornenie na oddych (niekedy aj po 10 minútach jazdy), človek mal pocit, že sedí v lietadle, ktoré sa nezadržateľne rúti k zemi a nie v aute, ktoré ide 86 km/h pri povolenej 90-tke.
Cena testovaného vozidla je 36 690 € a to nie je málo. Teraz s využitím bonusu 1 500 € by ste dokázali zakúpiť nami testované vozidlo za 35 190 €. Ak by sa Hyundai Kona pohyboval na úrovni základu, čo je 24 090 €, ale s výbavou N Line+, veríme, že by ich po naších cestách jazdilo omnoho viac. Dámi a páni, z Hyundai Kona sa pomaly, ale isto stáva IKONA.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.