Niekto to rád old school a pre takých je tu britská automobilka Morgan, od ktorej si na vlastné ručne vyrobené auto niekedy počkáte aj celú dekádu. Svetu najnovšie predstavila staro-nový model Plus Four.
Klasický dizajn nie je v prípade novinky len vizuálnym prvkom, jej hliníkové telo je tvarované na ráme z jaseňového dreva.
História pôvodného modelu +4 sa začala písať ešte v roku 1950, kedy jeho dizajn odpovedal danej dobe. Napokon ale jeho výroba po prvom ukončení v roku 1969 a druhom ukončení v roku 2005 pokračovala až do roku 2020, kedy klasický +4 nahradil nový, už hliníkový model Plus Four.
Morgan v rámci rozumných medzí zostáva verný drevenému rámu vozidla, ktorý kombinuje s hliníkovým telom, na ktorý sú priamo naviazané brzdy, odpruženie a elektronika. Nový Plus Four si tak dokáže zachovať istú dávku klasiky a držať sa historickej línie, ale zároveň spĺňať moderné štandardy z hľadiska bezpečnosti, hmotnosti aj výbavy vozidla.
Vynovená verzia tohto modelu vyráža na cesty vo verzii s manuálnou aj automatickou prevodovkou, v oboch prípadoch s pohonom 2-litrového motoru od BMW. Do výbavy dostal aj nové odpruženie a tlmiče, ako aj voliteľný balík Dynamic Handling Pack, ktorý ponúka jednosmerne nastaviteľné tlmenie a pružinovú platformu aj so zadným stabilizátorom.
V interiéri posádku poteší vynovený audiosystém od spoločnosti Sennheiser, ako aj nová LCD obrazovka, ktorá nenápadne vodičovi ponúkne okrem základných informácií o vozidle aj informácie o prehrávaných multimédiách. Prioritou tu však bolo zachovanie klasického vzhľadu, väčšie obrazovky či nebodaj navigáciu tu teda nehľadajte.
Automobilka vyrábajúca vozidlá ručne si rozhodne môže dovoliť vyrábať ich už v základe aj na mieru. Morgan preto uvádza, že Plus Four ponúka v prakticky neobmedzenej kombinácii farieb a konfigurácií, v ktorých sa zákazníci rozhodne nemusia obmedzovať. Zámerom automobilky je, aby bol každý vyrobený kus v ich dielni skutočne unikátny.
Predobjednať si vlastný Morgan Plus Four je možné už dnes, výroba bude spustená v priebehu mája a prvé kusy na testovaci ejazdy dorazia do európskych pobočiek v priebehu júna. Ak by ste takýto unikát chceli mať vo svojej garáži, pripraviť si je v základe potrebné aspoň 62 500 libier.