Scania už roky vyrába elektrifikované ťahače, či nákladné vozidlá a pravidelne predstavuje nové modely, ďalšie elektrické pohonné ústrojenstvá, konfigurácie náprav či rad riešení pomocného pohonu.
Portfólio značky už teraz presahuje pôvodnú ponuku, keď si zákazníci mohli vybrať len z nákladných vozidiel pre mestskú prepravu. Dnes pokrýva širokú škálu využitia a prevádzok s možnosťou individuálnych riešení pre konkrétne potreby.
Dnes už Scania dokáže vyhovieť dopravcom a prepravcom v oblasti distribúcie a stavebných činností. Jej ponuka tandemovej nápravy v prípade elektrických vozidiel znamená možnosť konfigurácie sklápačov, hákových nosičov, autodomiešavačov a mnohých ďalších nadstavieb bez nutnosti obetovať trakciu alebo nosnosť. Scania zároveň prináša množstvo rôznych riešení napájania hydrauliky a iných zariadení.
Scania teraz rozširuje ponuku BEV o ďalšie modely, s ktorými je možné využiť plne elektrický pohon v rôznych segmentoch. Novo predstavené dve verzie elektrického pohonného ústrojenstva EM C1-2 (210 kW a 240 kW) sa výborne hodia do niektorých stavebných prevádzok. Ich výkon (285 k a 326 k) zodpovedá typickým špecifikáciám nákladných automobilov využívaných miestnymi samosprávami. Model EM C1-2 je fyzicky kratší ako jeho výkonnejší kolegovia, takže ponúka dostatok priestoru na batérie, resp. vybavenie.
Ide o univerzálne riešenie do ľahších prevádzok. Kombinuje nízku hmotnosť s vysokým výkonom, vysokým krútiacim momentom a plynulým prenosom výkonu pomocou dvojstupňovej prevodovke. Je ideálny na prepravu v mestskom prostredí, ale rovnako dobre ho možno využiť v mnohých iných oblastiach, napríklad na údržbu miestnych komunikácií. Pre typické nákladné vozidlo na mestskú distribúciu sa používa označenie Scania 24 P (ak ide o verziu 240 kW).
„Keby som ho mal porovnať s dieselovým motorom, je to ekvivalent deväťlitra,“ povedal hovorí Fredrik Allard, senior viceprezident a vedúci oddelenia elektromsobility v Scanii. „Ide o elektrické vozidlo, ktoré si nájde vhodné uplatnenie v nekonečnej škále prevádzok, pretože je ľahké, flexibilné a zároveň výkonné. Má jeden permanentný magnet, dvojstupňovú prevodovku a na svoju veľkosť má vysoký krútiaci moment. Vyznačuje sa ovládateľnosťou a plynulosťou, ktorú vodiči od elektrického pohonu očakávajú.“
Allard tiež vyvracia mylný názor, že nabíjanie je oveľa komplikovanejšie, ako naozaj je. Mnohým zákazníkom postačí bežné riešenie nabíjania v depe, kde vie spoločnosť pomôcť s návrhom a výstavbou nabíjačiek. Dojazd 29-tonových nákladiakov je až 520 km.
Batérie pritom vydržia naozaj poriadne dlho. Môžu spoľahlivo slúžiť 1,3 milióna km, čo zodpovedá životnosti vozidla. Ich uhlíková stopa je oproti porovnateľným produktom v odvetví asi tretinová, pretože sa vyrábajú bez použitia fosílnej elektriny v severnom Švédsku. Scania používa lítiovo-iónové batérie s prizmatickým tvarom, ktoré sa montujú v Södertälje do batériových sád s kapacitou 416 kWh alebo 624 kWh, z čoho je využiteľných zhruba 83 % kapacity.
Posun od konvenčných pohonov k elektrickým je nevyhnutný aj v nákladnej doprave. Dôvodov, prečo neprejsť je čoraz menej a naopak, čoraz viac pribúda argumentov hovoriacich v prospech elektrických nákladných vozidiel.