Reklama

NIO má na svete prvý masovo vyrábaný 900V systém, dojazd 240 km získa za 5 minút

Zdroj | Nio
Stanislav Vinc
Zdroj | Nio
Zdroj | Nio

Čínska automobilka NIO oznámila spustenie výroby 900V elektrického pohonného systému s prezývkou „Thunder“ (Hrom), ktorý má byť podľa spoločnosti prvým masovo vyrábaným elektrickým pohonom tohto typu.

Automobilka súbežne s tým prekonala míľnik jedného milóna vyrobených elektrických pohonov. Ten nový sa napokon po prvý krát objaví v blížiacom sa modeli Nio ET9.

Automobilka NIO je známa najmä svojim špecifickým prístupom k riešeniu problematiky rýchlosti nabíjania elektromobilov. Spočiatku, kedy sa väčšina automobiliek snažila znížiť ich nabíjanie z hodín na desiatky minút, NIO skrátilo ich zastávky na staniciach iba na niekoľko minút. Batérie v elektromobiloch totiž na svojich staniciach rovno vymieňa za nabité.

Obsah pokračuje pod reklamou

NIO tieto stanice postupne rozširuje po svete, čo však neznamená, že súbežne s tým nepracuje aj na skrátení konvenčných zastávok na nabíjačke. Prichádzajúcemu modelu Nio ET9 na správnych staniciach skutočne postačí zastaviť len na pár minút a to vďaka 900V architektúre Thunder, ktorej výrobu čínska automobilka práve spustila.

Zdroj | Nio

Thunder umožní elektromobily nabíjať pri maximálnom výkone 600 kW, čo by v praxi malo znamenať dobitie batérie v priebehu 5 minút na prejdenie ďalších zhruba 240 kilometrov. Podobné nabíjanie už podporujú aj iné elektromobily, ako napr. Lucid Air, nejedná sa však o masovo vyrábané modely, akým by nový Nio ET9 mal byť, hoci už aj na domácom trhu začína v prepočte zhruba na cene 100-tisíc eur.

Model ET9 bude ako prvý elektromobil na svete využívať 925V synchrónny elektromotor s permanentným magnetom zvaný W-Pin, ktorý dosahuje maximálny výkon 340 kW, pričom váži len 79 kilogramov. Na prednej náprave bude mať model asynchrónny indukčný motor s výkonom do 180 kW. Nové elektromotory sú zároveň o 30 % ľahšie a NIO ich taktiež pozdĺžne zmenšilo o 2,8 centimetra, čo sa pozitívne podpíše pod hmotnosť a teda aj energetickú efektivitu elektromobilu.

Elektromobil budú poháňať cylindrické batérie 46105 s celkovou kapacitou 120 kWh, ktoré majú ponúkať životnosť na úrovni 300-tisíc cyklov. Prepracovaný systém chladenia má zas zabezpečiť zvýšenie trvalého výkonu pohonu o 30 %.

Luxusný elektromobil bude už podľa očakávaní aj spomínanej ceny prešpikovaný rôznymi technológiami, z ktorých špeciálne stojí za reč najmä aktívne odpruženie. To by malo okrem lepšej pripravenosti na rôzne terénne podmienky ponúkať aj zaujímavé vychytávky, ako je napríklad režim zhodenia čerstvého snehu z karosérie. Do predaja sa novinka dostane v prvom kvartáli budúceho roku.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.