Dočkali sme sa, nový Duster odhalil dlho očakávané ceny, naďalej pokračuje s najlepšie nastaveným pomerom cena/výkon na trhu. V redakcii sme boli zvedaví, čo ponúkne ikona značky Dacia v základnej verzii.
Niet pochyb, že zaplatiť 17 490 € za robustné, zmodernizované a obľúbené SUV je viac než skvelé. Dustre brázdia na našich cestách dlhé roky, presne od roku 2010, automobil získal za svoju kariéru viac než 40 ocenení.
Predaje rumunskej automobilke stúpajú, Dacie Duster sa vyrobilo viac ako 2,2 milióna. To znamená milióny spokojných motoristov na cestách. O facelifte sme písali v predchádzajúcom článku, teraz sa ideme zamerať na ponuku základnej verzie.
Vo verzii Essential s motorom ECO-G 100 a v bezpríplatkovej farbe biela Glacier si viete zakúpiť vozidlo za spomínanú cenu 17 490 €. Dostanete 16” oceľové kolesá a celoplošné kryty diskov, pozdĺžne strešné ližiny, látkové čalúnenie Essential, vonkajšie spätné zrkadlá v čiernej farbe, ktoré sú elektricky ovládané a vyhrievané, anténu Shark, zadné vyhrievané sklo. Súčasťou výbavy je tempomat, zadné parkovacie senzory, ECO LED svetlomety, manuálna klimatizácia, kľúč s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant (potiahnutý umelou kožou).
Dacia urobila veľký krok vpred a už v základe sú nové technológie pre bezpečnosť a komfort. Posúďte sami, okrem obvyklých prvkov ako protiblokovací brzdový systém (ABS) + asistent núdzového brzdenia (EBA), dostanete elektronickú kontrolu stability (ESP), asistenta rozjazdu do kopca (HSA) + asistenta zjazdu z kopca. Súčasťou je dokonca systém upozornenia pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy, ako i systém rozpoznávania dopravných značiek, či systém núdzového volania E-CALL. V balíku je tiež systém upozornenia na bezpečnú vzdialenosť. Mnoho z týchto bezpečnostných prvkov dostanete hlavne preto, že je to povinná výbava a nie šľachetný počin výrobcu.
Zmenou prešiel aj infotainment, teraz dostanete vo verzii Essential multimediálny systém Media Control spolu so 4 reproduktormi a 3,5” displejom palubného počítača.
Spoločnosť počas jazdy vám bude robiť manuálna 6-stupňová prevodovka, motor ECO-G 100 s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) a maximálnym krútiacim momentom 160 Nm (170 Nm pri pohone na LPG). Dacia má od výroby zabudovaný duálny pohon na benzín a LPG. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 14 s (13,2 s LPG), pohon 4×2, maximálna rýchlosť 163 km/h (168 km/h pri pohone na LPG).
Zhíčkaným motoristom bude napríklad chýbať automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá aj volant, alebo automatická prevodovka, ktorej sme sa konečne dočkali v 3. generácii Dacie Duster. To už je o inej cene a výbave.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.