- #E-mobilita
- 2 min.
- 28.3.2024
Namiesto Fiatu 500 sa bude v Poľsku vyrábať čínsky elektromobil Leapmotor
Minulý rok v októbri prebral Stellantis 21 % podiel v čínskej automobilke Leapmotor. Spoločný podnik zabezpečuje exkluzívne práva pre Stellantis na výrobu, predaj a export vozidiel Leapmotor všade okrem Číny.
Teraz plány naberajú reálnu podobu. Malé elektromobily sa budú vyrábať v partnerskom závode koncernu v Poľsku. Konkrétne vo fabrike v Tychy, ktorá vyrábala okrem iných modelov aj Fiat 500.
Leapmotor T03 je malý elektromobil, ktorý sa už dováža na niekoľko európskych trhov (napr. do Francúzska), jeho cena začína na 20 000 eurách. Práve takéto vozidlá aktuálne na našom trhu chýbajú, čiže z pohľadu Stellantis nejde o zlý krok, pomôže pri rozširovaní ponuky cenovo dostupných modelov.
TO3 je 5-dverový elektromobil s dojazdom do 280 km (WLTP). Má 70 kW motor s efektivitou viac ako 92,6 %. Batéria má 41,3 kWh, 45 kW AC nabíjaním sa nabije za 36 minút, pri 6,6 kW DC nabíjaní to bude trvať zhruba 6,6 hodiny. Priemerná spotreba je 11 kWh/100 km. V kokpite je 8″ prístrojový štít a 10,1″ displej infotainmentu s navigáciou, hudobným prehrávačom, aplikáciami, 4G internetom a OTA aktualizáciami.
Autíčko má dĺžku 3 620 mm, šírku 1652 mm, výšku 1592 mm, rázvor kolies 2 400 mm a objem kufra 210 l. Treba si uvedomiť, že tieto údaje platia pre TO3, ktorý sa vyrába v Číne. V Tychy sa môžu produkovať inovované modely, ktoré budú lepšie spĺňať nároky európskych motoristov.
V Tychy sa budú vozidlá kompletizovať čiastočne zmontované diely. Stellantis zaplatil za exkluzívne práva na výrobu modelov od Leapmotoru 1,6 miliardy dolárov. Vďaka tomu sa Leapmotor stane prvou čínskou automobilkou, ktorá začne výrobu v Európe. Má sa tak stať už v júni.
Leapmotor tento mesiac povedal agentúre Reuters, že predaj ďalšieho modelu, SUV C10, prvého Leapmotoru navrhnutého špeciálne pre zámorské trhy, sa čoskoro začne predávať v Nemecku, Francúzsku, Taliansku a Španielsku.