Reklama

Dostávate od Google zvláštne otázky? Vysvetlením je nové nariadenie EÚ

Zdroj | Google
Stanislav Vinc
Zdroj | Google
Zdroj | Google

V e-mailových správach, na obrazovkách smartfónov či vo výsledkoch vyhľadávania od Google, sa môžete v týchto dňoch stretnúť s viditeľnými zmenami, s ktorými na väčšine miest súvisia aj nové informačné obrazovky s ponukou volieb.

Google do svojich služieb a softvéru plošne nasadzuje nové úpravy, aby sa prispôsobil aktu o digitálnych trhoch z dielne Európskej únie. Hraničným termínom na to bol 6. marec 2024.

Zmeny nasadené v súvislosti s aktom o digitálnych trhoch budú viditeľné a zobrazované naprieč všetkými službami od Google, vrátane smartfónov s operačným systémom Android, ale aj v prehliadači Chrome pre počítače, Android a iOS.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ako jednou z prvých takýchto zmien, s ktorou ste sa už možno aj stretli, je nové nastavenie vzájomného prepojenia Google služieb. Google si na žiadosť EÚ musí od používateľov na našom trhu po novom vypýtať povolenie vzájomne zdieľať údaje, ktoré o vás zbiera, medzi jeho službami – Vyhľadávanie, YouTube, Google Play, Reklamné služby, Chrome, Nákupy Google a Mapy Google. Pri detských účtoch Google na túto zmenu rodičov upozorňuje prostredníctvom e-mailov.

Zdroj | Google

Obrazovky s výberom možností sa začnú zobrazovať aj na smartfónoch s operačným systémom Android. Výber predvoleného prehliadača a vyhľadávača sa už nebude zobrazovať iba pri prvotnom nastavovaní smartfónu, ale aj priebežne v rôznych intervaloch počas jeho používania.

Google musel taktiež pristúpiť k úprave jeho vyhľadávača, kde musel prestať zvýhodňovať svoje vlastné porovnávače cien pri vyhľadávaní letov, hotelov či produktov. Pri tomto oznámení Google neskrýva svoje nadšenie; „Zo stránky s výsledkami vyhľadávania sme odstránili niektoré funkcie, ktoré spotrebiteľom pomáhajú nájsť firmy, ako je napríklad Letenky Google„.

S otvorenou kritikou nariadenia EÚ Google vo svojom blogu pokračuje slovami, že tieto zmeny môžu zvýšiť návštevnosť veľkým sprostredkovateľom a agregátorom obsahu a nižšiu návštevnosť dodávateľom, ako sú napríklad hotely, letencké spoločnosti, predajcovia a reštaurácie. „Niektoré funkcie, ktoré sme vyvinuli pre spotrebiteľov, aby sme im pomohli robiť veci rýchlo a bezpečne online, ako je napríklad poskytovanie odporúčaní pre rôzne produkty, už nebudú fungovať rovnakým spôsobom„.

Jedným z nariadení, ktoré už Google predom spĺňal, je umožnenie inštalácie aplikácií do jeho mobilného operačného systému Android aj prostredníctvom alternatívnych obchodov s aplikáciami. Rovnako Google už vývojárom dlhšie umožňuje využívať v ich aplikáciách alternatívne platobné systémy a obísť tak platobný systém obchodu Google Play. Tento týždeň Google tento program rozširuje aj pre vývojárov hier.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.