Reklama

Google sa spamätal, nové vyhľadávanie vás rozhodne poteší

Zdroj | Microsoft / Unsplash
Richard Pliešovský
Zdroj | Microsoft / Unsplash
Zdroj | Microsoft / Unsplash

Už dlhšiu dobu je Google kritizovaný za zhoršené výsledky vyhľadávania. Na prvých miestach začali relevantné výsledky nahrádzať nielen platené odkazy, ale i podivné stránky so spamom.

Našťastie, Google sa spamätal a začne tvrdo zasahovať proti nekvalitnému obsahu. Spoločnosť odhaduje, že vylepšenia znížia spamové a neoriginálne výsledky vyhľadávania o 40 %.

Problémy vo výsledkoch vyhľadávania začal robiť obsah generovaný umelou inteligenciou. Ten bol častokrát vytvorený výhradne za účelom vysokého hodnotenia vo Vyhľadávaní Google bez toho, aby prinášal originálny a zaujímavý obsah.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Solen Feyissa / Unsplash

Podľa Google táto zmena zahŕňa vylepšenia algoritmov v jej základných hodnotiacich systémoch a je komplexnejšia ako doterajšie bežné aktualizácie. Zmeny sa dotknú troch typov obsahu, resp. zneužitia – najvýznamnejšou je automatizovaný obsah, čo znamená, že zahŕňa obsah vytvorený generatívnou AI.

Spoločnosť vychádza zo skúseností, ktoré získala z algoritmu zavedeného v roku 2022 a očakáva, že zmeny prinesú väčšiu návštevnosť na „užitočné a vysokokvalitné stránky“. Google tvrdí, že systém bude lepší pri odstraňovaní dnešného automatizovaného obsahu (generovaného AI), ktorý doterajšie nástroje vedeli len veľmi ťažko rozpoznávať.

Zároveň sa aktualizujú pravidlá pre spam, aby sa do Vyhľadávania nedostal obsah s najnižšou kvalitou, napríklad webstránky s ukončenou platnosťou. Tieto stránky sa totiž niekedy kupujú, aby sa využilo ich hodnotenie, ktoré za svoju predchádzajúcu činnosť získali. Noví vlastníci na nich potom produkujú nekvalitný obsah alebo spam.

Pozrite si

Ako si vylepšíte váš prehliadač? Pridajte do Chrome, Edge a Safari AI

Zaujímavé a mimoriadne užitočné pre používateľov je, že Google začne za spam považovať aj zneužívanie kvalitných stránok, ktoré budú hostiť obsah nízkej kvality poskytovaný tretími stranami s cieľom zarobiť na dobrej povesti hostiteľskej lokality. Google to na blogu ilustruje príkladom, keď sa na dôveryhodnej vzdelávacej webstránke objaví v období pred výplatou recenzia o pôžičkách.

Aj z toho dôvodu sa nové pravidlá zverejňujú 2 mesiace pred ich platnosťou. Majitelia stránok majú dostatočný čas na vykonanie potrebných zmien, ktoré sa budú uplatňovať od 5. mája 2024.

Vyhľadávač Google svojho času urobil z džungle prehľadný internet a umožnil využívanie jeho obsahu prakticky komukoľvek. Nástup nových technológií, najmä generatívnej AI ,však začal spôsobovať chaos a zhoršil prístup ku kvalitnému obsahu. Onedlho sa to našťastie zmení a Vyhľadávač bude (dúfajme) prinášať opäť tie najlepšie výsledky.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.