Ak ste zákazníkom Telekomu a volávate na infolinku operátora, určite ste sa už stretli s otravným overovaním vašich údajov pomocou špeciálneho ID kódu (posledné 4 čísla PUK kódu vašej SIM karty).
To sa zmení. Od 20. mája 2015 budete môcť ako prví na Slovensku (v rámci operátorov) využívať novú bezplatnú službu Hlasová biometria. Vďaka nej vybavíte vaše požiadavky na zákazníckych linkách Telekomu rýchlejšie, pohodlnejšie a bezpečnejšie aj bez toho, aby si museli pamätať a uvádzať overovacie bezpečnostné kódy, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód. Postačí vám len váš hlas.
POZRITE SI: Tatra banka spúšťa overovanie klientov cez hlasovú biometriu
Čo je hlasová biometria?
Hlasová biometria je vlastne jedinečný spôsob overenia volajúceho na základe porovnania hlasu zákazníka s jeho hlasovým odtlačkom. Ten vám operátor môže vytvoriť len na základe vášho súhlasu a vcelku jednoducho.
Stačí 40-60 sekúnd záznamu vášho hlasu a hlasovú biometriu máte vytvorenú. Pri najbližšom telefonáte už nebudete musieť zháňať ID kód, ktorý pravdepodobne ani netušíte, kde máte. Systém má byť dostatočne odolný aj voči zneužitiu (rôzne nahrávky vášho hlasu apod.) či zmene hlasu spôsobenom chorobou či starnutím.
Hlasová biometria má aj ďalšie výhody – v prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu vás zákaznícka linka overí aj pri volaní z iného telefónneho čísla. Hlasová biometria tiež umožní delegovať oprávnenia aj na iné osoby a tak sa (po prvotnom jednorazovom overení potrebnými kódmi) budete môcť overiť hlasom aj pri administrovaní služieb svojich blízkych.
O aktiváciu služby, teda o vytvorenie hlasového odtlačku, môžete požiadať na Zákazníckej linke Telekomu, alebo v ktoromkoľvek Telekom Centre.
Zdroj: Telekom
Foto: Telekom, TECHBOX