Prakticky neznáma americká firma Scarbo Vintage postavila čistú šialenosť – elektrické monštrum, pri ktorom sa aj Hummer musí isť hanbiť do úzadia.
Scarbo SV Rover je off-road určený hlavne pre pretekárov, no keďže na tamojších cestách môže jazdiť všetko čo má kolesá, môže si ho kúpiť ktokoľvek.
Je nutné ale povedať, že „ktokoľvek“, kto má na účte zbytočného 1,5 milióna dolárov. Toľko má totiž stáť beštia s 750 kW výkonom, no chabou, iba 75 kWh batériou.
Scarbo Vintage nie je ale úplne neznámou firmičkou, materská firma Scarbo Performance totiž postavila jeden z najznámejších pretekárskych špeciálov na svete – Hoonipigasus pre dnes už zosnulého Kena Blocka a veľmi podobnú verziu vyrába aj dodnes. Stačí vám skoro milión dolárov a špeciálny model SV RSR môže byť aj váš.
Hypertruck, ako Scarbo Vintage nazýva svoj model SV Rover na prvý pohľad pripomína Land Rover Defender. No len na prvý pohľad. Všetko ostatné je totiž iné, vylepšené o stovky percent. Výrobca neskrýva odkaz na spomínaný model iba názvom a črtami: „S nadšením predstavujeme toto revolučné vozidlo, ktoré spája nostalgiu klasického britského dizajnu s modernou americkou silou a technológiou.“
SV Rover je dvojmiestny závodný automobil, ktorý môžete mať buď s 750 kW (1 005 k) elektromotorom, alebo obrovským V8 benzínovým motorom s výkonom 820 kW (1 100 k). V oboch prípadoch sú poháňané obe nápravy.
Škoda len, že elektrický pohon zabezpečuje len 75 kWh batéria. Na taký extrémny výkon je to pomerne málo a dojazd sa bude počítať v pár stovkách kilometrov. Pomôcť by mohlo odpojenie pohonu prednej nápravy, čo táto beštia umožňuje, no veľkosť a hmotnosť auta sa aj tak oklamať veľmi nedá. Samozrejmosťou je uzávierka predného i zadného diferenciálu.
Podvozok je čisto športový, je na vzduchových tlmičoch. Auto vedia zdvihnúť o 76,2 cm. SV Rover má obuté 40″ offroad pneumatiky na 20″ diskoch. Brzdenie majú na starosti 400 mm 6-piestikové karbón-keramické brzdy Brembo. Zaujímavosťou je aj natáčanie zadnej nápravy.
Karoséria je z uhlíkových vlákien a hliníku. V interiéri síce vládne sparťanská nálada, no aj tak nechýba veľký dotykový displej (Android tablet) s uhlopriečkou 12,8″ v stredovej konzole a druhý 12,3″ displej pred vodičom. Niektoré časti sú polstrované alcantarou, všetko dopĺňajú športové sedačky Sparco.
Za toto všetko si Scarbo Vintage pýta slušných takmer 1,5 milióna dolárov. Auto je vraj homologizované na cesty. Bližšie detaily firma o novinke neprezradila.