Reklama

Nová Dacia Spring má nový kabát i vnútro, ponúkne aj prekvapivé funkcie

Zdroj | Dacia
Števo Porubský
Zdroj | Dacia
Zdroj | Dacia

Rumunská značka Dacia predstavuje vynovený model Spring s plne elektrickým pohonom. Novinka prichádza s dizajnom väčších modelov, predná maska pôsobí mohutne, hoci ide stále o malé mestské autíčko.

Zároveň Dacia pridala modelu Spring viacero nových funkcií, ktoré by ste od cenovo dostupného elektromobilu ani nečakali. Žiaľ, iné dôležitejšie parametre sa nezmenili.

Zdroj | Dacia
Obsah pokračuje pod reklamou

Nová Dacia Spring je na prvý pohľad krajšia, modernejšia a dospelejšia. Minimálne s ohľadom na súčasný dizajn modelov Dacie. To je pozitívna zmena. Rovnako pre mnohých bude pozitívne, že rozmery sa oproti pôvodnej verzii veľmi nezmenili a tak ide stále o malé mestské auto s vysokým posedom. Na terén skôr zabudnite.

Už druhý facelift prakticky stále rovnakého elektromobilu prináša aj niekoľko zaujímavostí. Okrem exteriéru sa výrazne zmenil aj interiér. Aj ten výrazne dospel, zmizli detsky a zastaralo pôsobiace prvky, nahradili ich ostré uhly a hrany. Pred vodičom je 7″ displej, v stredovej konzole bude 10″ dotykový displej (za príplatok, resp. vo vyšších verziách), hoci mnohí bude stále možné ovládať mechanickými tlačidlami nižšie.

Zdroj | Dacia

Plusom sú dva USB-C porty na nabíjanie mobilných zariadení. Novinkou je tzv. YouClip, špeciálny držiak pod ovládačmi klimatizácie, do ktorého je možné ukotviť napríklad držiak na pohár, mobil, tašku apod. Zároveň v priehradke pred spolujazdcom pribudlo odnímateľné LED svetlo.

Mierne narástol batožinový priestor, má 308 litrov. Vpredu je navyše aj 35-litrový frunk. Po sklopení zadných sedadiel má objem stúpnuť na 1 004 litrov. Vo vnútri má byť ďalších 32,7 l odkladacích priestorov pre posádku.

Zdroj | Dacia

Úplnou novinkou je podpora V2L, teda možnosť z batérie elektromobilu poháňať elektrické zariadenia. Maximálny príkon je 3,5 kW pri 230 V a 16 A. Bude to ale zjavne príplatková výbava. Samozrejmosťou bude aj mobilná appka na vzdialené ovládanie základných funkcií. Spring ponúkne aj udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie značiek či automatické brzdenie.

Zdroj | Dacia

Škoda však, že Dacia si zobrala viac do parády iba kozmetiku a neriešila to pod kapotou. Pohon sa teda nezmenil, stále tu nájdeme 48 kW elektromotor, ktorý čerpá energiu z 26,8 kWh batérie. Výrobca tvrdí, že má spotrebu 14,6 kWh/100 km, čo by znamenalo, že na jedno nabitie prejde zhruba 180 km (po prepočítaní kapacity a spotreby, no Dacia pri pôvodnom Springu hovorila o dojazde 220 km). Na chodenie po meste je to tak akurát, ak by ste so Springom chceli ísť niekam ďalej, určite si vyhliadnite nabíjačky.

Zároveň pri kúpe počítajte s tým, že si radšej priplaťte za DC nabíjanie. S najväčšou pravdepodobnosťou aj nový Spring bude mať nabíjanie jednosmerným prúdom za príplatok. To bude opäť s maximom 30 kW a tak nabíjanie aj na DC nabíjačke potrvá pomerne dlho (45 min z 20 % na 80 % kapacity). Inak má Spring 7,4 kW AC nabíjanie.

Zdroj | Dacia

Dacia sa v tlačovej správe k novinke veľmi o detailoch nerozpisuje, skôr sa zameriava na obhajobu toho, prečo sa pod kapotou nič nezmenilo. Podľa jej dát totiž zhruba 140 000 predaných Springov od ich predstavenia v priemere jazdí rýchlosťou 37 km/h, teda v meste. Je to celkom logické, keďže Spring je miniatúrne auto vhodné maximálne tak do mesta.

To potvrdzuje aj druhá štatistika Dacie – Spring v priemerne najazdí denne 37 km. 180-kilometrový dojazd je teda viac ako dostačujúci. Tretia štatistika zas obhajuje prítomnosť iba AC nabíjania v základe – 75 % Springov sa nabíja doma.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Dacia

Kedy a s akou cenou príde nový Spring do predaja zatiaľ nie je známe. Pod 20 000 € to ale asi nebude.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.