Niekoľko kozmetických zmien na exteriéri, v interiéri prakticky žiadne. Po vyše 150 000 vyrobených a predaných Taycanoch všetkých tvárí prichádza jeho facelift, ktorý poteší aj súčasných majiteľov.
Tí sa totiž nemusia obávať, že kúpou súčasnej generácie by prišli o čosi úžasné. Navyše nezainteresovaní ani len nebudú vedieť, či vlastníte staršiu alebo novšiu generáciu Taycanu.
Najväčším rozdielom je predná maska. V pôvodnej verzii išli od predných svetiel výrazné prieduchy ku kolesám, resp. brzdám. Tie síce nechýbajú ani v novej verzii, ale už ich nič so svetlometmi nespája. Asi si v Porsche povedali, že netreba byť až tak drsný a nový Taycan je uhladený elegán. Predné svetlá majú HD Matrix LED technológiu.
Rovnako sa minimálnych zmien dočkala aj zadná časť. Od zadných kolies je teraz viditeľný prieduch cez zadný nárazník vo verzii Cross Turismo.
Zadné svetlá sú mierne iné, nápis PORSCHE v skle zadnej lišty môže byť aj podsvietené s ponukou svetelných efektov pri príchode, resp. odchode.
Verzie Turbo a Turbo S budú mať znaky a ďalšie detaily v štýle Turbonite, v čierno-bielom štýle.
To, čo nevidieť je podstatne dôležitejšie. Všetky Taycany budú mať v základe vynovený vzduchový podvozok, za príplatok pre modely 4×4 môžete mať ale Porsche Active Ride. Vzduchový podvozok má zaručovať jazdu ako v bavlnke na akomkoľvek povrchu pri akejkoľvek rýchlosti, akcelerácii či brzdení.
Porsche sa pohralo hlavne s motormi a tak sú Taycany (v akejkoľvek verzii) rýchlejšie. Top model Taycan Turbo S vystrelí na stovku za 2,4 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako súčasný model. Najpomalší Taycan pritom dá stovku za stále veľmi slušných 4,8 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie ako pôvodná generácia.
Vďačiť za to môžu funkcii push-to-pass v balíku Sport Chrono. Tá vyžmýka z motora extra kilowatty, vraj až do 70 kW až na 10 sekúnd. Z top modelu Taycan Turbo S tak získate oproti súčasnej verzii 140 kW, celkovo až 700 kW výkonu!
Plusom je i schudnutie modelov o zhruba 15 kilogramov. A to aj napriek tomu, že majú bohatšiu technologickú výbavu, ale aj väčšiu batériu.
Inžinieri sa zamerali aj na batériu. Po novom ju bude možné na kompatibilných 800-voltových nabíjačkách nabíjať výkonom až 320 kW (50 kW viac ako v súčasnosti), pričom Porsche tvrdí, že výkonom vyše 300 kW bude možné nabíjať až do 5 minút. To dodá batérii poriadnu dávku „šťavy“ a nabije sa podstatne rýchlejšie.
Vylepšenia sa dočkala aj batéria. V prípade Performance Battery Plus balíka sa už bavíme o 105 kWh (pôvodne 93 kWh). Logicky sa tak zároveň zvýšil aj dojazd jednotlivých modelov, v niektorých prípadoch až o 175 km, resp. 35 %. To je tiež veľmi slušná hodnota, s ktorou sa nové Taycany môžu merať s tými najlepšími na trhu.
V tabuľke nižšie sú dojazdy podľa WLTP metriky pre jednotlivé modely.
Taycan 4S Sport Turismo | 449 – 616 km |
Taycan 4S | 474 – 642 km |
Taycan Sport Turismo | 477 – 650 km |
Taycan | 503 – 678 km |
Taycan Turbo Cross Turismo | 515 – 597 km |
Taycan Turbo S Cross Turismo | 516 – 596 km |
Taycan 4S Cross Turismo | 517 – 610 km |
Taycan 4 Cross Turismo | 517 – 613 km |
Taycan Turbo Sport Turismo | 528 – 606 km |
Taycan Turbo S Sport Turismo | 529 – 604 km |
Taycan Turbo | 557 – 630 km |
Taycan Turbo S | 558 – 630 km |
Obrovským plusom je práve nabíjanie. Kým v súčasnom modeli má nabitie z 10 na 80 % kapacity 93 kWh batérie trvať 37 minút, po novom to bude trvať len 18 minút, a to pritom ešte pri väčšej batérii. Bonusom je zvýšenie výkonu rekuperácie o 30 % z 290 na 400 W.
Všetky verzie majú v základe celkom nové 21″ disky kolies s pneumatikami s nízkym valivým odporom. V základe ale budú okrem iného aj funkcie ako Lane Change Assist, ambientné podsvietenie, ale aj Porsche Intelligent Range Manager.
V interiéri pribudnú nové dekory, zaujímavý je hlavne trouholníkový karbón, ale aj retro čalúnenie sedačiek.
Miernymi zmenami prešiel aj infotainment pre jednoduchšie ovládanie. Po novom bude už v štandarde dedikované tlačidlo Mode na volante, ale aj jeho vyhrievanie. Top modely s balíkom Sport Chrono a Performance Battery Plus budú mať na volante aj spomínané tlačidlo push-to-pass na krátkodobé zvýšenie výkonu.
Chýbať nebude ani Porsche Electric Sport Sound, umelo dotváraný zvuk motora počuteľný v interiéri i exteriéri.
Ceny pre náš trh zatiaľ nie sú známe.