Za tých 50 rokov čo je VW Golf na scéne sa z neho podľa nemeckého výrobcu predalo viac ako 37 miliónov kusov. Nová 8. generácia prináša nielen nový vzhľad, hardvér či softvér, ale aj vylepšený plug-in hybrid.
Ten si mnohé požičal z iných koncernových plug-in hybridov a tak sa niet čomu čudovať, že jeho dojazd je 100 km. Chýbať nemá ani podpora umelej inteligencie, ktorú VW oznámil len nedávno.
Úplnou novinkou je hlavne infotainment postavený na platforme MIB4. Je na výber s dvoma veľkosťami dotykového displeja, a to 10,4″ alebo 12,9″. Základný systém Ready2Discover má aj možnosť dodatočnej aktivácie navigácie. Verzia Discover je tá lepšia. V obidvoch prípadoch zospodu na displeje nadväzujú ergonomicky optimalizované a osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty na jednotlivých stranách kabíny a hlasitosti.
Nový má byť aj multifunkčný volant a nový hlasový asistent IDA. Pomocou prirodzenej reči sa dajú prostredníctvom IDA nielen ovládať funkcie vozidla ako klimatizácia, telefón a navigácia, ale aj vyvolať informácie z rozličných oblastí – od predpovede počasia až po praktické vedomosti. Chýbať nemá ani ChatGPT.
Novinkou vo faceliftovanom Golfe sú aj viaceré bezpečnostné systémy. Park Assist Plus môže dopĺňať Park Assist Pro na zaparkovanie a vyparkovanie diaľkovým ovládaním pomocou smartfónu. Novinkou je aj kamerový systém Area View s 360° výhľadom vďaka 4 kamerám na vozidle.
Nový Golf a Golf Variant 8. generácie je možné rozpoznať už podľa novej modifikovanej prednej časti karosérie. Okrem sériových LED svetlometov si je možné mať aj LED Plus svetlá, pri ktorých LED lišta na maske v strede obsahuje osvetlené logo VW. Najvyšším stupňom sú ale Matrix LED HD predné adaptívne svetlomety IQ.LIGHT, s diaľkovými s dosahom do 500 m. Nové sú aj zadné LED svetlá s 3D dizajnom.
O pohon sa starajú najrôznejšie pohonné jednotky, no pre nás, technologicky založených je zaujímavý hlavne plug-in hybrid s DC nabíjaním. Okrem pomalého 11 kW AC nabíjania je tak možné pomerne malú koncernovú batériu s kapacitou 19,7 kWh dobíjať aj výkonom 50 kW. Golf eHybrid ponúkne 150 kW výkonu a 6-stupňovú eDSG prevodovku s integrovaným elektromotorom. Vrcholom ponuky bude GTE verzia s 200 kW výkonom.
Spomínaný dojazd okolo 100 km na čisto elektrický pohon ale môže drvivej väčšine používateľov stačiť. Viaceré výskumy potvrdzujú, že majitelia automobilov v priemere najazdia denne podstatne menšie vzdialenosti.
„Golf tvorí už pol storočia jadro značky Volkswagen, pretože poskytuje dostupnú mobilitu pre všetkých na najvyššej technickej úrovni. Neustále sa prispôsoboval potrebám zákazníkom, vďaka čomu sa stal svetovým bestsellerom,“ hovorí Thomas Schäfer, CEO značky Volkswagen.
Kedy príde nový Golf do predaja a za akú cenu zatiaľ nie je známe.