Aj keď mnohí z nás zo segmentu e-bikov najčastejšie vyberajú gravel modely, výrobcovia sa sústreďujú aj na tie horské. Najnovším príkladom je španielska spoločnosť Finna Cycles.
Táto spoločnosť je v prípade e-bikov nováčikom, doteraz sa zameriavala len na cestné a gravel bicykle bez elektrického pohonu a batérie. Práve modelom Wind Peak chce rozvíriť vody.
Rám je vyrobený z uhlíkových vlákien, pričom tu máme k dispozícii celoodpruženú konštrukciu, čo je na horský terén priam žiadúce. Predná vidlica Selva C zabezpečuje predný zdvih 170 milimetrov, zatiaľ čo vzadu je zdvih 185 milimetrov. Model od Finna Cycles je vybavený 29-palcovými kolesami na plášťoch WTB Verdict, pričom celková hmotnosť je 29,5 kilogramov.
E-bike Finna Wind Peak má k dispozícii motor Polini EP3+ MX s nominálnym výkonom 250 W, ktorý sa vie v prípade potreby zvýšiť až na 600 W, a krútiacim momentom na úrovni 90 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 25 km/h.
Ďalšou praktickou vychytávkou je displej na hornej trubici, kde si jazdec môže zvoliť z piatich asistenčných režimov. Ďalej je k dispozícii batéria s kapacitou 630 Wh, čo by podľa slov výrobcu malo stačiť na dojazd zhruba 130 kilometrov na jedno nabitie. Samozrejme za predpokladu, že si jazdec zvolí režim Eco. V prípade najvýkonnejšieho režimu je dojazd len okolo 50 kilometrov.
Finna Wind Peak má k dispozícii aj 5 režimov jazdy, a to Touring, Dynamic, Race a potom dva programovateľné. Nechýba ani asistent tlačenia e-biku do rýchlosti 6 km/h. Ďalšie veci sa nastavujú priamo cez mobilnú aplikáciu pre Android a iOS. Čo sa týka hnacieho ústrojenstva, máme tu SRAM GX Eagle s 12 prevodmi.
Po sčítaní všetkých týchto parametrov musí byť každému jasné, že nepôjde o najlacnejší e-bike na trhu. Výrobca si ho cení na sumu 7 599 eur.