Reklama

Už aj obrovský Renault Master bude plne elektrický. O zákazníkov núdza nebude

Zdroj | Renault
Michal Sobek
Zdroj | Renault
Zdroj | Renault

Automobilka Renault pokračuje v elektrifikácii svojho vozového parku, pričom najnovšie prišiel na rad Aerovan Master. Ten okrem vynoveného dizajnu zaujme práve elektrickou verziou, pričom ju môžu využiť napríklad kuriérske služby.

História modelu Master siaha až do roku 1980. Odvtedy Renault predal už 3 milióny kusov tejto praktickej dodávky. Štvrtá generácia tak prichádza vo veľkom štýle. Vpredu dizajn oživuje vertikálna maska chladiča s horizontálnymi LED svetlami.

Zdroj | Renault
Obsah pokračuje pod reklamou

Zadný otvor a ložná plocha sú pozoruhodne veľké aj napriek užšiemu profilu. Zadné okno je asymetrické, čo je typický rys všetkých Masterov. Zadné svetlá, rovnako ako tie predné, zaujmú tvarom písmena C. Na výber bude 7 farieb a viac než 300 špeciálnych odtieňov.

K dispozícii budú rovno tri druhy pohonu, a to nafta, elektrina a vodík. Diesel ponúkne 4 výkonnostné verzie, 105, 130, 150 alebo 170 koní spolu s manuálnou alebo aj automatickou prevodovkou AEG9. Do budúcna sa počíta taktiež s vodíkovým pohonom.

Pozrite si

Elektrifikáciou prešiel aj Renault Scénic, sľubuje dojazd vyše 600 kilometrov

Čo sa týka elektrickej energie, tak boli predstavené dve verzie s výkonmi 96 alebo 105 kW a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm. Dve budú aj batérie – 40 a 87 kWh dosahujúce dojazd 180, resp. 410 kilometrov podľa WLTP.

Nosnosť je rekordných 1 625 kilogramov a ťažná kapacita 2,5 tony. Spotreba by mala byť niekde okolo 21 kWh/100 km. DC rýchlonabíjanie s výkonom 130 kW zabezpečí dojazd 229 km len za 30 minút. Domáce AC nabíjanie doplní energiou nový Master z 10 na 100 % za 4 hodiny.

Zdroj | Renault

Súčasťou nového Mastera je unikátny brzdový systém, ktorý udržiava citlivosť brzdového pedálu bez ohľadu na hmotnosť vozidla. Taktiež tu nájdeme aj 20 asistenčných systémom a v prípade elektrických verzií aj funkcie Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G), takže bude k dispozícii nabíjanie ďalších zariadení zo zásuvky v kabíne alebo v nákladovom priestore.

Priamo z akumulátora je možné napájať aj na zákazku vyrobené časti karosérie, ako napríklad chladiace priestory, automatické zadné dvere, prídavné kúrenie alebo klimatizačné systémy. Novinkou modelu Renault Master je dodávanie energie zo svojej batérie do siete.

Zdroj | Renault

Interiér je taktiež v dizajne nových Renaultov, pričom je príkladne priestranný. Prím hrá na 10-palcovom displeji multimediálny systém OpenR Link, ktorý bol vyvinutý spolu s Google a ponúka integrované Mapy Google, Obchod Play alebo Asistenta Google, a to s možnosťou drôtového aj bezdrôtového pripojenia k Android Auto a Apple CarPlay. Funkcie bude možné taktiež aktualizovať, a to až po dobu piatich rokov.

Na vzdialené ovládanie slúži aplikácia My Renault. Tam zistíte zostávajúci dojazd alebo vyhľadáte nabíjacie stanice vo vašom okolí. Je tu aj možnosť vyhriatia alebo vychladenia kabíny na diaľku. K autu dostanete aj kartu Mobilize Charge Pass, kde patrí viac než 500 000 nabíjacích staníc v 25 krajinách.

Zdroj | Renault

Nový Renault Master bude k dispozícii od jari 2024. Cena za jednotlivé verzie bude zverejnená neskôr ako aj podrobnejšie špecifikácie jednotlivých karosárskych verzií. Tých má byť podľa automobilky až 20, aby pokryli kompletné portfólio potreby pre svojich budúcich zákazníkov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.