Slovenská agentúra životného prostredia ukázala, ako sa to nemá robiť, keď slovenské štátne IT systémy sú na viac ako chabej úrovni.
Dnes o 9:00 hodine ráno mal byť spustený formulár na 4. výzvu obnovy domov. Minimálne 45 minút stránka neustále padala, servery nestíhali nápor. Autor článku na podanie žiadosti viac času už žiaľ nemal.
Bolo to asi aj z jednoduchého dôvodu, nejaký šikovný úradník na IT oddelení rozdelil formulár viac ako úplne zbytočne na 5 častí, pričom každú časť bolo potrebné „odoslať“ samostatne a až následne sa človek mohol dostať na ďalšiu časť formulára, po načítaní novej stránky.
Samozrejme, pri nápore tisícov žiadateľov, ktorí museli násobne otvárať podstránky SAŽP to ich úboho nastavené servery nestíhali a neustále vypisovali chybu 503, čo znamená, že server nestíha odpovedať na požiadavky.
Slovenská agentúra životného prostredia tak opäť dokázala, že slovenské štátne IT systémy sú výsmechom voči používateľom. Tisícky ľudí sedeli nad žiadosťami a snažili sa to vyklikať, aby ich žiadosť bola zaevidovaná. Tisíckam sa to podarilo, ďalším tisíckam nie. Čistá lotéria. A vraj podpora zo strany štátu.
Neuveriteľné množstvo človekohodín zabitých prípravou projektov iba preto, že štát nie je schopný seriózne rozdeľovať financie na jednotlivé projekty a spraví to takouto formou lotérie. Pripomína mi to niekdajšiu atómovku s lotériou za očkovanie počas COVIDu. Podobnú blamáž, mimochodom, v roku 2019 predviedlo Ministerstvo hospodárstva SR a jeho agentúra SEIA s dotáciou na elektromobily.