Indický gigant Mahindra predstavil koncept plne elektrické off-roadu Thar.e, ktorý už na prvý pohľad nebude konkurovať vylešteným cukríkovým mestským SUV. Naopak, určený bude do tvrdého terénu, kde mu elektrina môže len pomôcť.
Elektrický pohon je totiž plynulejší a ponúka vyšší krútiaci moment ako bežný pohon na fosílne palivá. Navyše elektrický motor môže byť nezávisle na každom z kolies, hoci nie v tomto prípade.
Mahindra chce vo veľkom expandovať do Európy a tak chystá viacero plne elektrických automobilov. Medzi nimi by mohol byť aj tento off-road s drsnými črtami Thar.e navrhnutý v európskom dizajnovom centre Mahindra (MADE). Na prvý pohľad pripomína Jeep Wrangler z budúcnosti, no na druhý pohľad je každému jasné, ze Jeep takto vyzerať nikdy nebude, veď už viac ako polstoročie vyzerá rovnako.
Pohľad na zadnú časť zas evokuje Land Rover Defender, no Thar.e má svoj špecifický dizajn, hlavne ostré hrany a nezvyčajne vyriešené otváranie 5. dverí s výrezom pre pánty až do karosérie pre maximálne otvorenie dverí. Thar.e vôbec nevyzerá zle, dokonca ani zozadu, čo začal byť problém mnohých nových automobilov súčasnosti – spredu fajn, zozadu katastrofa.
Mimochodom, Mahindra vyrába model Thar, bez dodatku .e. Ten však vyzerá ako Thar.e z AliExpressu. Snáď nakoniec Thar.e nebude vyzerať práve takto.
Na druhej strane sa Mahindra nechala počuť, že Thar.e má byť modulárny, vďaka čomu sa prispôsobí každej situácii, každému terénu, takže zjavne aj tomu mestskému. Plusom má byť využitie recyklovaných plastov. Napríklad látky vo vnútri majú byť z 50 % z PET fliaš.
Zaujímavé je, že Thar.e vznikol v spolupráci Mahindry a VW Group. Inak povedané, Thar.e je postavený na elektrickej platforme MEB od VW, ktorú si Mahindra upravila pre svoje potreby.
Aj elektrické motory vraj poskytla VW Group. Ten na zadnej náprave má mať výkon 210 kW, motor na prednej náprave ponúkne 80 kW. O chod sa postará 60, resp. 80 kWh batéria s maximálnym nabíjacím výkonom na úrovni 175 kW. Na jedno nabitie má Thar.e poskytnúť 450 km jazdy, no iba s väčšou batériou. S tou menšou dojazd nie je známy, očakávať ale môžeme okolo 300 km.
Keďže ide o indickú automobilku, niet sa čomu čudovať, že na počítačových renderoch interiéru je volant na pravej strane. Plusom však je, že Mahindra stavila na moderné prvky a maximálnu jednoduchosť zvanú aj sparťanská výbava.
Na ovládanie slúži dotykový displej na stredovej konzole, ale aj množstvo tlačidiel na volante.
Žiaľ, koncept Thar.e zatiaľ ostáva konceptom. Mahindra sa chystá na európsky trh prísť budúci rok s elektrickými modelmi BE.05, BE.07 a BE.09.