Reklama

Hyundai Santa Fe ponúkne obrovský kufor a bude na elektrický pohon

Zdroj | Hyundai
Richard Pliešovský
Zdroj | Hyundai
Zdroj | Hyundai

Hyundai včera predstavil piatu generáciu obľúbeného esuvéčka Santa Fe. Nový model ide s dobou, ponúka moderné funkcie, elektronický pohon a väčšiu bezpečnosť.

Ani sa to nechce veriť, ale Santa Fe je tu s nami už 23 rokov. Hranatý tvar si zachováva aj nový model, dlhší rázvor pre cestujúcich znamená viac pohodlia a, samozrejme, viac miesta v batožinovom priestore.

Santa Fe v porovnaní so 4. generáciou pekne pribralo. Na dĺžku má dĺžku 4 830 mm, čo znamená nárast o 45 mm. Je tiež o 10 mm vyššie (1 720 mm). Nezmenená ostala šírka (1 900 mm). Rozšíril sa i rázvor náprav, a to o 50 mm (2 815 mm). Pohodlie a priestoru bude teda naozaj dostatok, a to i dokonca v prípade verzie s tromi radmi sedadiel. O 91 litrov je zväčšený základný objem batožinového priestoru, 5-miestna verzia tak ponúkne 725 litrov.

Obsah pokračuje pod reklamou

V Európe bude Santa Fe dostupné len s dvomi verziami pohonu. Pôjde o 1,6-litrový preplňovaný hybridný pohon (Gamma III 1,6T GDI HEV – 6AT), alebo benzínový 1,6-litrový preplňovaný Plug-in hybridný pohon (Gamma III 1,6T GDI PHEV – 6AT).

Gamma III 1.6 T-GDI HEV ponúkne maximálny výkon motora 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 265 Nm. Na stovku to dá za 9,5 s, spotreba bude 6,45 l/100 km. 1.6 T-GDI PHEV (6AT) bude s maximálnym výkonom 117 kW (160 k) a krútiacim momentom do 265 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku bude o niečo rýchlejšie, 9,1 s. Spotreba bude 1,65 l/100 km.

Vozidlo je vybavené modernými asistenčnými systémami. Nájdete tu asistenta na predchádzanie zrážke vpredu. Vie varovať, ale i núdzovo zabrzdiť, ak vozidlo vpredu náhle spomalí resp. ak sa zistí riziko čelnej zrážky.

Asistent sledovania jazdného pruhu využíva kameru umiestnenú na čelnom skle. Pomáha rozpoznať driftovanie vozidla a vie poskytnúť mierne zásahy do riadenia, aby sa vozidlo vrátilo späť do stredu jeho jazdného pruhu.

New Driver Attention Warning analyzuje pozornosť vodiča, inteligentný tempomat udrživa bezpečnú rýchlosť pri prechádzaní zákrutami na hlavnom úseku diaľnice. Nechýba inteligentný asistent rýchlostného limitu, spätný monitor, asistent predchádzania kolíziám pri krížovej premávke vzadu, výstraha pred/zadnej parkovacej vzdialenosti, priestorový monitor, diaľkový inteligentný parkovací asistent či asistent bezpečného výjazdu.

Zdroj | Hyundai

Veľký digitálny prístrojový panel bude obsahovať aj 12,3″ zakrivenú digitálnu prístrojovú dosku. Súčasťou výbavy je aj USB-C port s maximálnym výkonom 27 W. Posádka nového Santa Fe ocení rýchle bezdrôtové nabíjanie pre dva smartfóny súčasne.

Raritou je UV-C sterilizačný podnos, je aplikovaný na vrchnú časť priehradky na rukavice. Sterilizátor umožňuje jednoduché ošetrenie často používaných predmetov, ako sú mobilné telefóny, peňaženky a podobne. V čase pandémie koronavírusu by to určite získalo väčší ohlas, teraz je to skôr diskutabilná vychytávka.

Keď vo výhľade dozadu bránia predmety v batožinovom priestore, príde vhod digitálne stredové zrkadlo. To umožní vodičovi vidieť, čo sa deje za vozidlom a pomôže v lepšom videní v noci.

Zdroj | Hyundai

Hyundai do nového modelu pridal šikovnú funkciou – digitálny kľúč pre prístup k vozidlu a diaľkové ovládanie prostredníctvom smartfónu pomocou NFC, Bluetooth LE a UWB. Radarová výstraha pre cestujúcich vzadu pomáha vodičovi pripomenúť cestujúcich vzadu ako bezpečnostné opatrenie po vypnutí zapaľovania. Aktualizácie budú OTA (over-the-air), takže systémy vo vozidle by mala mať vždy najnovšiu aktualizáciu bez nutnosti návštevy servisu.

Dlhší rázvor ponúka vylepšené sedenie v treťom rade. Vo svojej triede má najväčší vnútorný priestor a najväčší po otvorení veka batožinového priestoru. Sedadlá sú v druhom, resp. aj v treťom rade plne sklopiteľné, vďaka čomu získajú cestujú viac než komfortný priestor.

Zdroj | Hyundai
Obsah pokračuje pod reklamou

Automobilka bola na podrobnejšie informácie skúpa. Nepoznáme teda ani parametre prídavného elektromotora, systémový výkon zatiaľ, či kapacitu akumulátorov. Vieme ale, že Santa Fe ponúkne na výber 5 farieb interiéru a 10 farieb exteriéru.

Predaj nového modelu je v Kórei naplánovaný na druhú polovicu tohto roka, V USA a v Európe to bude v prvej polovici budúceho roka. Severoamerická premiéra sa uskutoční na autosalóne v Los Angeles v roku 2023.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.