Reklama

Keby Tesla nemala Modely 3 a Y, dnes by o nej nikto ani nevedel

Zdroj | Tesla
Števo Porubský
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Tesla Model Y je najpredávanejším elektromobilom prvého pol roka tohto roka. Aj druhé miesto patrí Tesle a jej Modelu 3. Ak by ale americká automobilka nemala tieto dva modely, už by po nej ani pes neštekol.

V tabuľke najpredávanejších elektromobilov sa totiž Tesla Model S či Tesla Model X vôbec neobjavujú, ľudia ich akosi prestávajú kupovať. Na trhu je totiž obrovské množstvo iných elektromobilov, hlavne čínskych.

Zdroj | Tesla
Obsah pokračuje pod reklamou

Výrazný útlm priznáva aj samotná Tesla, ktorá za druhý kvartál dodala len čosi vyše 19 000 kusov dokopy z Modelu S a X. Napríklad v Q3 2013 dokázala Tesla dodať vyše 14 000 elektromobilov Model S. V tom čase ešte Model X bol iba v plánoch. Našťastie tak Tesla má práve Modely 3 a Y, vďaka ktorým je najpredávanejšou značkou elektromobilov na svete. Za prvý pol rok totiž predala takmer 890 000 elektromobilov.

Predaje EV a PHEV v H1 2023EVPHEVCelkovo
Tesla888 8790888 879
BYD Group615 064633 1041 248 168
Volkswagen Group311 359114 402425 761
SAIC308 89914 022322 921
Geely-Volvo236 847122 696359 543

Na druhej priečke skončil čínsky BYD, ktorý v prvom pol roku predal čosi vyše 615 tisíc elektromobilov, ale zároveň aj zhruba také isté množstvo plug-in hybridov. To isté platí aj o VW Group, ktorá v prvom polroku predala cez 311 tisíc elektromovilov, no celkovo až 425 000 elektrických vozidiel (EV a PHEV).

Štvrtá priečka v predajnosti elektromobilov patrí konglomerátu SAIC s 308 tisíc elektromobilmi, resp. 323 tisíc EV a PHEV. Piate miesto obsadilo Geely-Volvo s 236 tisíc elektromobilmi, resp. 359 tisíc EV a PHEV.

Ak sa na počty pozrieme lepšie a spočítame predajnosti podľa krajín, zistíme, že z prvej pätnástke toho najviac predali Číňania. Z 4,38 milióna predaných elektrických vozidiel v prvej päťke patrí až 2,397 milióna čínskym značkám. Nehovoriac o tom, koľko ďalších čínskych značiek by sme našli v celkovom čísle 5,83 milióna elektrických (EV a PHEV) vozidiel.

Predaje EV a PHEV v H1 2023
BYD Group1 248 168
Tesla888 879
Volkswagen Group425 761
SAIC322 921
Geely-Volvo359 543
GWM Group191 767
Mercedes-Benz165 213
Li Auto139 874
Changan134 871
Hyundai113 684
Kia111 316
Jeep72 265
Toyota70 337
Peugeot69 407
Ford67 346

Čínske automobilky tak jednoznačne vyhrávajú aj vďaka obrovskému dopytu po elektromobiloch na domácom či ázijskom trhu. Keď sa ale tieto značky dostanú výraznejšie aj do Európy či USA, klasické značky budú mať čo robiť, aby udržali krok i svoj podiel v predajnosti.

Mimochodom, Tesla s Modelmi S a X by sa do tabuľky top 15 automobiliek ani nedostala, za H1 predala len okolo 30 000 vozidiel.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.