Barbiemánia uchvátila celý svet a prišla i na Slovensko. Nie je preto žiadnym prekvapením, že producenti, ako i hlavná predstaviteľka vynaložili veľké úsilie, aby zabezpečili filmu to, čo sa od neho očakávalo, teda úspech.
Implementovali preto širokú škálu reklamných taktík od virálneho marketingu až po merchandising, aby sa stal film Barbie kasovým trhákom.
Barbie generátor
Spoločnosť Warner Bros. priniesla filter, ktorý fanúšikom pomôže premeniť sa na postavy Barbie s využitím selfie generátora poháňaného umelou inteligenciou. Aplikácia s jednoduchým rozhraním vám umožní urobiť si svojku, alebo nahrať fotografiu, pripísať krátky text či zmeniť farby.
Barbie Dreamhouse
Producenti a hračkárska spoločnosť Mattell spustili spolu s filmom americké turné World of Barbie. Návštevníkom umožňuje zažiť životný štýl Barbie tým, že vstúpia do Barbie Dreamhouse s množstvom miestností a priestorov, napríklad hudobné štúdium, laboratórium či obytný automobil. Mimochodom, Barbie Dreamhouse sa ocitol napríklad v Berlíne, kde bol od 16. mája do 25. augusta v roku 2013! Odtiaľ sa presunul do ďalších miest v Európe.
Portál BuzzFeed využil nadanie umelej inteligencie a ukázal, ako by vyzeral Barbie Dreamhouse vo všetkých 50 amerických štátoch, komu sa to máli, v druhom článku ukázal, akoby podľa AI vyzeral Barbin dome v 35 krajinách sveta.
Ružová je dobrá
Barbie si zahrala Margot Robbie, ide zrejme o jej životnú úlohu. Margot zaviedla dress code počas nakrúcania, podľa ktorého si každý jeden deň v týždni museli obliecť niečo ružové. V prípade, že to niekto porušil, čo osobne kontrolovala, musel zaplatiť pokutu, tú venovali na charitu.
Ďalšou kuriozitou bolo, že spoločnosť spotrebovala celosvetové zásoby jasne ružovej farby potrebnej na kulisy.
Barbieland
Tím scénografov pripravil mini republiku Barbielandu ešte skôr, ako postavil verziu v životnej veľkosti, ktorú máte možnosť vidieť vo filme.
Ružová Corvette vo filme nebola šoférovaná vodičom, ale operátor riadil auto na diaľku pomocou VR headsetu, práve vďaka tomu mohla Matrgot spievať a tancovať do sýtosti, nemusela sa totiž starať o šoférovanie.
Barbieland je vrstvený 3-D a 2-D prvkami. V Barbielande sa vysoká maľovaná obloha rozprestiera okolo štúdia s vysokými horskými výrezmi, keď sa priblížite k stredu súpravy, časti sa stávajú 3-D. Napríklad, tiež Barbiehouse obsahuje kombináciu 3-D a 2-D funkcií, rovnako ako skutočné hračky.
Greta Gerwig prezradila, že v Barbie sa inšpirovala hudobnými muzikálmi z 50. rokov, takže sa pri natáčaní v niektorých scénach objavili i klasické filmové a divadelné triky.
Ďalšie zaujímavosti & pikošky
Barbie zarobil počas prvého víkendu 162 miliónov dolárov.
Ryan Gosling prišiel s nápadom na spodnú bielizeň Kena inšpirovanú Calvinom Kleinom.
Barbie vznikla v roku 1959, preto bol Barbieland vytvorený štýlovo špecificky pre 50. roky.
Veľa šiat pre Barbie vyrobila kostýmová návrhárka Jacqueline Durran, zvyšok bol od Chanel.
Margot nechávala Ryanovi každý deň, keď nakrúcali ružový darček s ružovou mašľou.