Audi Q3 sa nedá považovať za nenápadné autíčko, ktoré si nikto nevšimne, zvlášť, ak ho dostanete v pekne svietiacej červenej farbe.
Konkurencia už ponúka novšie, azda aj krajšie modely, Audi Q3 však stále dokáže osloviť vodičov, ktorí sú verní klasike a netúžia experimentovať.
Výhody
- pohodlie a veľmi dobrý výhľad
- vynikajúce jazdné vlastnosti
- spotreba
Nevýhody
- retro dizajn
- vo výbave mi chýbali základné doplnky
- cena
Testovacie Audi Q3 S line 45 TFSIe STR predstavuje len mierny kompromis medzi klasikou a modernou. Zmena sa týka najmä pohonu, ide o hybridný pohon s 85 kW (115 k) elektromotorom. Hlavný výkon zabezpečuje preplňovaný 1,4-litrový benzínový TSI motor s výkonom 110 kW (150 k) integrovaným do 6 stupňovej automatickej prevodovky DSG s mokrými spojkami. Pohonná sústava poskytuje systémový výkon 400 Nm a 180 kW, čo je 245 koní preto to označenie 45 TSI-e.
Výkon dáva tušiť, že esúvečko bude mať dostatok výkonu a slušné odpich, čo sa pri jazdách stopercentne potvrdilo. Pri dupnutí na plyn sa dostanete z nuly na stovku za 7,3 s, čo hovorí za všetko.
Keď sme už pri rýchlej jazde, pozrime sa na spotrebu. Ako to už pri hybridoch býva, sú ideálne na mestskú jazdu. V meste som dosahoval spotrebu medzi 5,1 až 5,2 l/100 km. Mimo mesta to bolo slušných 6 litrov. Zaujímala ma najmä diaľnica, predsa len – kto má takéto vozidlo, určite nechodí len do supermarketu na nákupy a pre deti do škôlky. Na ceste Bratislava – Žilina, Žilina – Bratislava som mal spotrebu 6,1 km/100 km a to i napriek tomu, že pri spiatočnej ceste batéria pre elektromotor nebola nabitá.
Výrobca udáva dojazd na elektrinu 45 až 50 km, v ideálnych podmienkach sa však priblížite k 40 km, čo stále nie je zlé. Na diaľnici dojazd dramaticky klesá až na 20 km. Využiteľná kapacita batérie je 10,4 kWh, pričom maximálny nabíjací výkon je 3,7 kW, takže vybitú batériu nabijete na 100 % za 3 hodiny. Keď som sa pripojil na verejnú nabíjačku, systém odhadoval dobu nabíjania na 3 hodiny a 20 minút. To znamená, že ak máte rodinný dom, alebo nabíjačku v práci, ste v pohode. Ak ale musíte ísť na verejnú nabíjačku, tak si neviem predstaviť, že budete čakať tri hodiny. To je ale známa daň za hybridný pohon.
Ako sa na moderné vozidlo patrí, nájdete tu najmodernejšie asistenčné systémy. Stávkou na istotu, ktorú používa zrejme každý motorista je adaptívny tempomat. Ten spolupracuje so systémom vedenia vozidla v strede jazdného pruhu a veľmi rýchlo sa stane neoceniteľným pomocníkom. Jeho výhody som si veľmi dobre pripomenul počas početných kolón, ktoré patria k letnému koloritu asi ešte viac ako búrky.
Svoje k bezpečnosti (ale i komfortu) pridáva kamerový systém či sledovanie mŕtveho uhla, to už je ale takpovediac základná výbava.
Displej infotainmentu nie je umiestnený hore na palubnej doske, nájdete ho približne na úrovni, kde bývalo autorádio. Na prvý pohľad sa môže zdať, že o nič nejde, ale mne to spočiatku robilo problém. Počas jazdy totiž oči nepohnete len mierne doprava a naspäť na vozovku, ale doprava a dole, čo predstavuje isté zdržanie. Je to vec zvyku, majiteľ audiny si po čase na to iste zvykne. Vďaka takémuto umiestneniu je zase pohodlnejšie ovládanie cez dotykový displej. Nechýba podpora CarPlay a Android Auto, takže môžete naplno využívať vašu obľúbenú navigáciu a podporované aplikácie.
Volant nemá hrubý veniec, preto sa dobre ovláda aj ženským rukám, má klasické hardverové ovládače. Pod ním nájdete samostatnú páčku na ovládanie adaptívneho tempomatu.
Zadná lavica sa dá sériovo posúvať po dĺžke, operadlo je delené na tri časti a môžete ho sklopiť až do siedmich rôznych polôh. Batožinový priestor je tak akurát pre priemerne náročného motoristu, má 380 l.
S balíčkom S line dodáte automobilu potrebný šmrnc, napríklad štítkami na karosérii, čiernymi doplnkami, alebo tým, že ochranné prvky karosérie nie sú z matného (lacno pôsobiaceho) plastu, ale lakované.
Na zadných sedadlách je priestor tak akurát, nie je to komfort limuzín, ale postačí. Pomáhajú dlhšie sedáky na sedadlách, cestujúcim sa lepšie sedí. Pasažieri vpredu si môžu ovládať i sklon kresla, lakťové opierky sú z Alcantary.
Čo sa mi páčilo
Audio Q3 vyzerá nabúchane, cítite sa v ňom mimoriadne bezpečne, no čo je dôležité – bude sa vám v ňom fantasticky šoférovať, resp. sedieť ako spolujazdec. Kvalita jazdných vlastnosti sa nedá Audi Q3 vziať, z hľadiska komfortu máte naozaj všetko, čo potrebujete.
K atraktívnosti vozidla pomáhajú 19″ disky. Čo sa vám bude páčiť je vynikajúce filtrovanie nerovnosti, tých je (nielen) na Slovensku všade dosť. Rozloženie hmotnosti vozidla je dobre vyladené, takže môžete rezať zákruty aj vo vyššej rýchlosti.
Výhodou Audi Q3 je 45 litrová nádrž, väčšina iných plug-in hybridov jú majú menšiu, 35- až 40-litrovú.
Pochvalu si zaslúži spotreba. V meste dokážete v pohode fungovať na elektrike, ale v prípade jazdy v hybridnom režime môžete počítať so spotrebou 5l/100 km, čo dokazuje, že hybridy nie sú len do počtu, aby výrobca ukázal, že je eko.
Čo by mohlo byť lepšie
Automobil, za ktorý zaplatíte 67-tisíc, by už mohol mať elektrickú ručnú brzdu, elektrické zatváranie kufra, alebo bezdrôtovú nabíjačku na smartfóny. V tomto vozidle a v tejto výbave to však nezískate.
Automatická predovka a jej ovládanie je na chlp rovnaká ako v prípade manuálu? Proti gustu žiaden dišputát, ale otočný ovládač či menšia radiaca páka by aj tomu modelu sedeli viac a človek by nemal pocit, že jazdí v oveľa staršom vozidle.
Sklamaný som ostal z audiosystému. Namiesto veľkolepého zvuku som dostal len veľmi priemerný výsledok, ktorý častokrát prekonávajú trikrát lacnejšie automobily. Veľká škoda, kto má rád hudbu a vie si ju v aute vychutnať, určite si nepríde na svoje.
Posledný čierny bod dávam Audi Q3 za to, že aj keď je to naozaj vydarené, krásne auto, akosi vám chýba pocit luxusu. Nie som žiaden snob, no za cenu, ktorá sa rovná jednoizbovému bytu v okresnom meste by to motorista jednoducho mal cítiť. Takýto automobil sa predsa kupuje aj kvôli istému statusu.
Plug-in hybrid Audi Q3 je ideálny pre tých, ktorí majú možnosť doma pravidelne nabíjať batériu, vtedy viete využiť naplno tento plug-in hybrid a auto je viac než dobrou voľbou. Rokmi osvedčená technika, perfektná ergonómia a skvelé jazdné vlastnosti vás dovezú kamkoľvek s tým, že ak sa budete pohybovať po meste, môžete jazdiť výlučne na elektrický pohon.
Základná verzia Audi Q3 S line 45 TFSIe STR (4-dverový model F3BCPX19) stojí 52 310 €, červená tango metalíza sa pripláca, je to vcelku prijateľných 787 €. Testovaná verzia mala ďalšiu doplnkovú výbavu za 14 313 €, takže výsledná suma sa zastavila na cifre 67 410 €.