Reklama

BMW i5 naživo na Slovensku! Aká je elektrická "päťka"?

Roman Calík

Nová generácia najnovšieho modelu BMW radu 5 je na svete len pár týždňov a už dorazila aj na Slovensko. Mali sme možnosť nahliadnuť na prvé kúsky.

BMW ukazuje cestu, aká sa zdá byť správnou. Totiž čo nový model, to vo všetkých možných motorizáciách vrátane elektrickej. A tak sa prišiel na svet aj sedan BMW i5.

Po tom, čo BMW predstavilo svoju vlajkovú loď BMW radu 7 rovno aj v plne elektrickej verzii i7, či kompaktné SUV BMW X1 rovnako aj v elektrickej verzii iX1, prichádza na rad nová päťka. Aj tu si môžete okrem benzínových či dieselových motorizácií so 48-voltovou mild hybridnou technológiou vybrať plug-in hybridnú či plne elektrickú verziu. Tú sme si boli pozrieť aj na Slovensku v Danubiane.

Obsah pokračuje pod reklamou

Na prvý pohľad rozozná plne elektrické BMW i5 od klasického BMW radu 5 málokto. Pozrite sa na fotografiu vyššie a nižšie? Hore je BMW i5 a dole BMW 520d Sedan.

Detailnejší pohľad ukáže prednú masku tvorenú obličkami BMW Iconic Glow modelu i5, ktorá je podsvietená (môžete si ju dopriať aj pre iné motorizácie radu 5) a vnútorné rebrovanie chýba. Inak, ak si vyberiete rovnaký paket či farbu, modely budú na nerozoznanie. A to sa nám na BMW veľmi páči, nemusíte ísť do zbytočne sci-fi tvarov, nemusíte byť zásadne odlišní, ak chcete modernú plne elektrický model. Jednoducho je na vás, čo budete mať pod kapotou, komfort na palube či kvalitu materiálov a dizajn si budete užívať rovnako.

Plne elektrický model BMW i5 si môžete dopriať v dvoch verziách buď ako BMW i5 eDrive40 alebo výkonnejší model BMW i5 M60. My sma mali možnosť nahliadnuť na cenovo dostupnejší model eDrive40, ktorý ponúkne výkon až 340 koní (250 kW). Tu si užijete zrýchlenie na úrovni 6 sekúnd z 0 na 100 km/h, čo je na sedan vynikajúca hodnota.

Treba povedať, že dizajn je síce subjektívna vec, ale nová i5-ka sa nám páči. Moderné krivky a ostré hrany pôsobia športovo, aj keď sa pozeráte na siluetu sedanu. Číslo 5 v C-stĺpiku je vydarený efekt, rvonako nás potešilo jemné zadné krídlo či M-prvky, keďže sme sa zoznámili s modelom s M paketom. Mimoriadne efektne pôsobia disky kolies, takto si predstavujeme moderný elektromobil, ktorý nekričí som iný, ale pôsobí momoriadne atraktívne bez toho, že by ste tušili, čo má pod kapotou.

A v tomto prípade máme dobré správy. Do tela karosérie sa zmestila batéria s kapacitou 83,9 kWh, s ktorou podľa metodiky WLTP dokážete prejsť 477 – 582 kilometrov. To, že sedenie je aj kvôli batérii vyššie efektne maskujú bočné čierne prvky. A poteší aj výkon nabíjania, batériu totiž môžete na podporovaných rýchlonabíjačkách nabíjať výkonom až 205 kW, pričom palubná nabíjačka ponúkne 11 kW nabíjací výkon.

Pozrite si

BMW radu 5 je po prvýkrát v elektrike. Čo mu chýba?

A vo vnútri? Menšia 7-čka. Obrovský zakrivený displej pozostávajúci z dvoch obrazoviek pritom prichádza s najnovším softvérom, kde si môžete užiť aj streamovanie filmov či YouTube videí. Dokonca novinkou je podpora Air-Console, kde si môžete na zakrivenom displeji zahrať hry. Na ovládanie jednoducho použijete váš smartfón.

Ak ste už videli nové podsvietenie interiéru v modeloch BMW radu 7 a i7, tak tu dostanete rovnako túto modernejšiu verziu. Obrovskou výhodou je, že nejde len o efektn podsvietenie počas jazdy, ale aj o podporu napríklad pri asistenčných systémoch, kde vám prostredníctvom farieb auto ukáže, či sa môžete preradiť v jazdnom pruhu a podobne.

Páčil sa nám aj plne dotykový panel klimatizácie pre zadných pasažierov. Ak si porovnáte súčasnú 5-ku a novú, v interiéri doslova nezostal kameň na kameni. Je to medzigeneračný refresh ako sa patrí, BMW ukazuje, že patrí na technologickú špičku súčasnosti a tak si vás počas jazdy bude poriadne rozmaznávať.

Obsah pokračuje pod reklamou

A koľko stojí model i5? Ak si otvoríte konfigurátor, cena začína na sume 71 340 €, keď sme si dopriali maximum technológií na palube či balík M Sport dostali sme sa na sumu okolo sto tisíc eur. Málo či veľa? Keď uvážime čo vám ponúkne „baby“ i7-čka, za nás je cena na palec hore, a to aj v porovnaní s plne elektrickou konkurenciou. Už teraz sa tešíme na plnohodnotný test, pretože BMW i5 zanechala skvelý prvý dojem.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.