Reklama

Nová Toyota C-HR po vstupe do mesta automaticky prepne pohon na plne elektrický

Zdroj | Toyota
Stanislav Vinc
Zdroj | Toyota
Zdroj | Toyota

Populárny model vyvinutý v Európe špeciálne pre európsky trh, sa dočkal novej generácie. Toyota C-HR si kúsok dizajnu prepožičiava z plne elektrického modeu bZ4X a má prečo.

Nová generácia modeu C-HR bude totiž po prvý krát už aj nabíjateľná a dokonca na elektrický pohon dokáže prejsť automaticky, keď vstúpi do nízkoemisnej zóny (LEZ).

Prvou generáciou modelu C-HR chcela Toyota ukázať, že vie vyrábať aj modely s odvážnejším dizajnom a druhá generácia nezostáva tomuto posolstvu nič dlžná. Z konceptu C-HR Prologue, ktorý nám automobilka predviedla v závere minulého roka, si toho napokon zachováva viac ako sa čakalo.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Toyota

Zatiaľ čo pôvodnú generáciu Toyota označovala ako kupé, tú novú už nazýva novým pojmom „superkupé“. Auto má pôsobiť dravo, akoby bolo vždy pripravené vyraziť vpred, no na prvý pohľad si človek aj tak zaručene všimne najprv dvojfarebné lakovanie, po prvý krát pre Toyotu zapustené kľučky a vôbec nie malé 20″ kolesá.

Dôležitejšie zmeny však nastali pod kapotou, kde tentokrát nájdeme štyri elektrifikované pohonné jednotky. V základe bude 2. generáciu modelu C-HR poháňať Hybrid 140 – 1,8-litrový atmosferický štvorvalec s doplnkovým elektromotorom s celkovým výkonom 103 kW (140 k).

Zdroj | Toyota

Výkonnejší Hybrid 200 ponúkne vďaka 2,0-litrovému motoru celkový výkon 145 kW (197 k). K dispozícii bude aj s pohonom všetkých štyroch kolies, čo tvorí tretí typ motorizácie. Tým štvrtým je napokon plug-in hybridná verzia s výkonom 164 kW (223 k), ktorá by vďaka 13,6 kWh batérii mala byť schopná prejsť v čisto elektrickom režime na jedno nabitie zhruba 70 kilometrov.

Unikátnou vlastnosťou novej generácie modeu Toyota C-HR, bude schopnosť automaticky rozpoznať svoju lokalitu a na základe toho meniť jazdné režimy. Toyota konkrétne rozpoznáva tzv. nízkoemisné zóny (LEZ), ktorými môžu byť najmä centrá miest či chránené územia, do ktorých vjazd môžu mať povolený napr. práve iba čisto elektrické alebo vodíkové vozidlá.

Zdroj | Toyota

Na Slovensku aktuálne takéto zóny ešte vytýčené nemáme, hoci legislatívne je na ich zriadenie naša krajina pripravená Zákonom o ochrane ovzdušia (146/2023 Z.z.). Bežnejšie sú už v západnej Európe, čo možno jednoducho vidieť napr. na tejto interaktívnej mape.

Toyota nie je prvou automobilkou, ktorá takúto automatickú aktiváciu čisto elektrického pohonu v nízkoemisných zónach podporuje. Prvenstvo v tomto smere má podľa našich zistení BMW, ktoré takúto funkciu integrovalo do svojich hybridných modelov už v roku 2020.

V uplynulých troch rokoch sa toho však pomerne veľa zmenilo a hybridné, plug-in hybridné a napokon aj plne elektrické autá, sú na cestách už dnes oveľa bežnejšie. Čoraz bežnejšia tak nepochybne bude aj táto funkcia.

Nová Toyota C-HR napokon technológiami zaujme aj v interiéri, kde má vodič k dispozícii nadštandardne veľký plne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3″, ktorého obsah sa môže dynamicky meniť na základe typu cesty (mesto/diaľnica a pod.).

Spoločnosť mu nad stredovou konzolou robí 8 – 12,3″ multimediálny displej, ktorému nebude chýbať ani podpora Apple CarPlay (a hoci ho Toyota nezmieňuje, predpokladáme, že aj Android Auto) . Samozrejmosťou je už hlasové ovládanie, ambientné podsvietenie či možnosť prepojiť vozidlo so smartfónom a aplikáciou MyT, prostredníctvom ktorej je ho možné aj zamykať a odomykať.

Zdroj | Toyota
Obsah pokračuje pod reklamou

Po stránke bezpečnosti je v modeli C-HR novinkou funkcia potlačenia zrýchlenia, ktorá spomalí náhle použitie plynu, keď sa zistí riziko zrážky s vozidlom vpredu. Novinkou je aj proaktívny asistent jazdy (PDA), ktorý pracuje aj pri nízkych rýchlostiach a zabezpečuje plynulé spomaľovanie, keď vodič uberie plyn pri približovaní sa k pomalšiemu vozidlu idúcemu pred ním alebo pri jazde do zákruty. Pomerne unikátny pre túto triedu je aj prítomný systém automatického parkovania.

Online rezervácie 2. generácie modelu Toyota C-HR budú k dispozícii v priebehu júla, kedy už budeme poznať aj jeho cenník. Otvorenie systému pre objednávky nových vozidiel je naplánované na august, pričom prvé vozidlá sa na Slovenskom trhu objavia niekedy v priebehu novembra.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.