Ak vodík spomíname ako alternatívu elektromobilov, nie je to celkom presné. Aj vodíkové autá sú vlastne elektromobily, len si elektrinu vyrábajú samé v palivových článkoch. Pohon však takisto zabezpečujú elektromotory.
Pozrite si: Vodíková Toyota FCV mieri aj na európsky trh. Porazí Teslu?
Ak navyše hovoríme o vodíkovom plug-in hybride, tak skutočne nie sme od elektromobility vzdialení. Práve takýto koncept vozidla pod označením A7 Sportback h-tron quattro predstavila na Auto Show v Los Angeles automobilka Audi.
Vodíkový športiak prejde na jedno tankovanie okolo 500 km (300 míľ), pričom plnú nádrž načerpá za tri minúty. Dojazd môžu asi o 50 km (31 míľ) predĺžiť batérie nabíjateľné zo zásuvky.
Ako uvádza aj portál The Verge, Kalifornia sa stáva atraktívnym regiónom pre výrobcov vodíkových vozidiel. Honda už ponúka na prenájom vodíkovú FCX Clarity a pre rok 2016 chystá ďalšie FCV vozidlá.
Tip: Honda chystá vodíkový FCV Concept
Toyota zas ponúka Mirai – svoj vodíkový sedan s palivovými článkami. Jedným z kľúčov masívneho rozširovania je podobne ako u elektromobilov aj v tomto prípade infraštruktúra. Sieť tankovacích staníc na vodík je ešte redšia ako sieť nabíjacích portov. Toyota pracuje v Kalifornii na budovaní siete tankovacích staníc a hľadá tiež partnerov na jej budovanie na severovýchode USA.
V prípade Audi A7 h-tron zatiaľ neexistujú náznaky, že by model smeroval do sériovej výroby. Ide o koncept, ktorý má ukázať, že Audi dokáže vyrobiť vodíkom poháňané vozidlo. Ulrich Hackenberg, šéf technického vývoja Audi však hovorí, že akonáhle bude trh pripravený a bude existovať infraštruktúra na tankovanie vodíka, firma je schopná spustiť výrobu.
Foto: The Verge