Reklama

Vodíkový športiak predstavilo aj Audi. Je pripravené spustiť výrobu.

Juraj Procházka

Ak vodík spomíname ako alternatívu elektromobilov, nie je to celkom presné. Aj vodíkové autá sú vlastne elektromobily, len si elektrinu vyrábajú samé v palivových článkoch. Pohon však takisto zabezpečujú elektromotory.

Pozrite si: Vodíková Toyota FCV mieri aj na európsky trh. Porazí Teslu?

Ak navyše hovoríme o vodíkovom plug-in hybride, tak skutočne nie sme od elektromobility vzdialení. Práve takýto koncept vozidla pod označením A7 Sportback h-tron quattro predstavila na Auto Show v Los Angeles automobilka Audi.

audi-a7-h-tron

Vodíkový športiak prejde na jedno tankovanie okolo 500 km (300 míľ), pričom plnú nádrž načerpá za tri minúty. Dojazd môžu asi o 50 km (31 míľ) predĺžiť batérie nabíjateľné zo zásuvky.

Ako uvádza aj portál The Verge, Kalifornia sa stáva atraktívnym regiónom pre výrobcov vodíkových vozidiel. Honda už ponúka na prenájom vodíkovú FCX Clarity a pre rok 2016 chystá ďalšie FCV vozidlá.

Tip: Honda chystá vodíkový FCV Concept

Toyota zas ponúka Mirai – svoj vodíkový sedan s palivovými článkami. Jedným z kľúčov masívneho rozširovania je podobne ako u elektromobilov aj v tomto prípade infraštruktúra. Sieť tankovacích staníc na vodík je ešte redšia ako sieť nabíjacích portov. Toyota pracuje v Kalifornii na budovaní siete tankovacích staníc a hľadá tiež partnerov na jej budovanie na severovýchode USA.

V prípade Audi A7 h-tron zatiaľ neexistujú náznaky, že by model smeroval do sériovej výroby. Ide o koncept, ktorý má ukázať, že Audi dokáže vyrobiť vodíkom poháňané vozidlo. Ulrich Hackenberg, šéf technického vývoja Audi však hovorí, že akonáhle bude trh pripravený a bude existovať infraštruktúra na tankovanie vodíka, firma je schopná spustiť výrobu.

Foto: The Verge

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.