Reklama

Namiesto ropy a plynu prepraví tento tanker oveľa cennejšie pohonné „látky“

Zdroj | PowerX
Richard Pliešovský
Zdroj | PowerX
Zdroj | PowerX

Japonský startup PowerX prináša zrejme ako prvý riešenie, ktoré má slúžiť na prepravu moderných a najmä zelených zdrojov energií.

Spoločnosť si dala za cieľ zmeniť spôsob, akým svet využíva a prenáša čistú energiu. PowerX rieši prepravu elektrickej energie po mora na jedinečnom tankeri.

Zatiaľ čo väčšina svetovej energie sa dnes prepravuje vo forme fosílnych palív, PowerX sa pozerá do budúcnosti. Elektricky poháňaný tanker bude prepravovať čistú energiu na miesta, ktoré ju najviac potrebujú. Startup vyvíja vlastnú loď na prenos energie určený na prepravu obnoviteľnej elektriny do celého sveta.

Obsah pokračuje pod reklamou

PowerX zverejnil plány v lete 2022, ktoré sa zaoberali založením prvej „gigafactory“ Power Base v Japonsku. Má slúžiť na ukladanie batérií, vrátane Hypercharger, ultrarýchlej nabíjačky EV (až 240 kW) napájanej obnoviteľnou energiou. PowerX bude tiež vyrábať sieťové stacionárne batérie, námorné batérie a batérie pre domácnosti. Power Base má ročnú výrobnú kapacitu 5 GWh, čo zodpovedá zhruba 10 000 batériovým úložným jednotkám pre rôzne riešenia.

Plány na elektrický tanker oznámila spoločnosť na medzinárodnej námornej výstave Bariship. Pôjde o 140-metrový batériový tanker X so šírkou 18,6 m, ponorom 6 m a s dojazdom do 300 km. Určený bude na prepravu čistej energie z vetra na mori, z jednej siete do druhej alebo na ostrov.

Vybavený 96 LFP batériami (po 2,5 MWh) môže elektrický tanker pojať spolu 241 MWh obnoviteľnej energie. PowerX hovorí, že dizajn batérie je veľmi dobre škálovateľný, v budúcnosti bude schopný zvládnuť oveľa viac batérií. Integrovaný systém systém riadenia napájania bude monitorovať systémy batérií a regulátory nabíjania, takže bude neustále k dispozícii presný stav o zostávajúcej životnosti batérie.

Elektrický tanker je v v súčasnosti optimalizovaný len pre cestovanie na krátke vzdialenosti. Napriek tomu CEO spoločnosti Masahiro Ito hovorí, že keď sa hustota batérií zvýši a náklady znížia, PowerX bude môcť prepravovať viac batérií na dlhšiu vzdialenosť. Prvý elektrický tanker je plánovaný vyplávať pred rokom 2026.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.