Chorvátsky Rimac chystá svoj unikátny hyperšportový elektromobil Nevera už niekoľko rokov. Kým sa dostane do predaja, automobilka ho neustále vylepšuje.
Najnovšie sa novému modelu podarilo za jediný deň prelomiť neuveriteľných 23 svetových rekordov!
Rimac Nevera (čítaj ako počuješ, nejde o anglický názov) je unikátnosť sama o sebe už od svojho oficiálneho predstavenia. Najnovšie sa Rimac a jeho testovací tím presunuli do nemeckého Papenburgu na testovací okruh Automotive Testing Papenburg, kde pred čosi vyše 2 týždňami Nevere poriadne naložili.
Vo videu nižšie je jasne vidieť hodnoty Nevery počas zrýchľovania. Okrem raketovo stúpajúcej rýchlosti sa v ňom objavujú aj dáta o výkone, ktorý atakuje 1 400 kW! Keďže Nevera má vektorovanie krútiaceho momentu, pre každé koleso môže byť krútiaci moment rôzny, čo aj vidieť vo videu.
Ani nie 40 sekúnd po stlačení plynového pedála testovacím jazdcom Goranon Drndakom dosiahla Nevera svoju už dávnejšie pokorenú maximálnu rýchlosť 412 km/h, ale aj zastaviť. Aj vďaka tomu Rimac s Neverou pokoril 23 svetových rekordov.
Všetky nájdete v tabuľke nižšie, no za zmienku stojí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,81 sekundy podľa merania DEWESoft, resp. 1,82 sekundy podľa RACELOGIC. Dvestovku dosiahla Nevera za 4,42 sekundy, rýchlosť 300 km/h za 9,22 sekundy! Inak povedané, kým bežne dostupné auto na našich cestách dosiahne 100 km/h, Nevera je na 300 km/h!
Dosiahnutie 400 km/h trvalo ale podstatne dlhšie, a to „až“ 21,31 sekundy. Mimochodom, takúto rýchlosť nedosahujú ani monoposty F1.
TEST | RACELOGIC | DEWESoft |
0-60 mph | 1,74 s | 1,74 s |
0 -100 km/h | 1,82 s | 1,81 s |
0-200 km/h | 4,42 s | 4,42 s |
0-300 km/h | 9,23 s | 9,22 s |
0-400 km/h | 21,32 s | 21,31 s |
100-200 km/h | 2,59 s | 2,59 s |
200-300 km/h | 4,81 s | 4,79 s |
200-250 km/h | 2,00 s | 2,00 s |
100-0 km/h (distance) | 29,12 m | 28,96 m |
0-100-0 km/h | 4,03 s | 3,99 s |
0-200-0 km/h | 8,85 s | 8,86 s |
0-300-0 km/h | 15,68 s | 15,70 s |
0-400-0 km/h | 29,94 s | 29,93 s |
¼ mile | 8,26 s | 8,25 s |
1/8 mile | 5,46 s | 5,44 s |
½ mile | 12,82 s | 12,83 s |
Standing mile | 20,62 s | 20,59 s |
0-100 mph | 3,23 s | 3,21 s |
0-120 mph | 4,19 s | 4,19 s |
0-130 mph | 4,74 s | 4,75 s |
0-250 mph | 21,89 s | 21,86 s |
60-130 mph | 2,99 s | 2,99 s |
0-200 mph | 10,86 s | 10,86 s |
Z iného súdka sú ale rýchlosti brzdenia – z 0 na 100 km/h a späť na 0 km/h to Nevere zvládla aj pod 4 sekundy! Ak počítame, že na stovku potrebuje 1,81 sekundy, tak na zastavenie zo 100 km/h na nulu jej stačí zhruba rovnako dlhý čas. To je rýchlejšie ako monopost F1!
To isté platí aj o zrýchlení na 200 km/h a zabrzdenie na 0 km/h. Čas len 8,85 sekundy je viac ako extrémny, rovnako ako 0-300-0 km/h za 15,68 sekundy. Vrcholom je však spomalenie zo 400 km/h. Odpočítaním času potrebného na zrýchlenie na 400 km/h (21,31 s) tak dokáže Nevera zastaviť z tejto extrémnej rýchlosti len za 8,62 sekundy!
A ako rýchlo dokáže vaše auto zabrzdiť zo stovky na nulu? Samozrejme, Nevera nie je bežné auto, no aj vo svete hyperšportových je to unikát.
Zaregistrovali ste, že Rimac si svoje videá ne YouTube monetizuje, teda sa pred nimi zobrazujú reklamy? Potrebuje to vôbec alebo chce byť iný po všetkých smeroch?
A tých rekordov nemá Nevera len „tak málo“. Nevera je schopná sa nabíjať výkonom 500 kW, hoci také nabíjačky ešte vo svete nikde nenájdete. Rekordná je však aj jeho cena – 2 milióny. Eur!