Reklama

Posledný Mercedes-Benz Triedy E je na tu! Ponúkne luxus a unikátne technológie

Zdroj | Mercedes-Benz
Števo Porubský
Zdroj | Mercedes-Benz
Zdroj | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz včera večer nášho času predstavil celkom nový model Triedy E, tedy vyššej strednej triedy. Ide o posledný model Triedy E, ktorý bude možné kúpiť so spaľovacím motorom. Posledná novinka ale prekvapuje množstvom technologických chuťoviek.

Detaily okolo rozmerov, rázvorov, motorizácií, tlmenia či iných analógových záležitostí necháme na kolegov z moto sveta. My sa pozrieme len na tie chuťovky a lahôdky, ktoré Mercedes-Benz Triedy E so sebou prináša.

Obsah pokračuje pod reklamou

Prvou unikátnosťou je predná maska novinky. Tá bude príplatková, no ponúkne zaujímavejší dizajn oproti klasickej verzii. Je v štýle elektrických modelov EQ, no nie je plná, ako v ich prípade. Maličké hviezdičky sú osadené v plastovej mriežke.

Navyše je však chrómový lem okolo masky podsvietený optickými vláknami a tak v noci vytvorí s novými svetlami zaujímavý svetelný podpis. Podsvietená predná maska bude môcť byť ale aj pri klasickom grile.

Novinkou v Triede E budú aj tri displeje pred posádkou vpredu. Nejde u MBUX Hyperscreen, ale MBUX Superscreen. Má síce tri displeje, ale nie sú združené do jedného masívneho celku. Navyše tretí, pred spolujazdcom sa zapína iba vtedy, keď na sedadle niekto sedí. Inak dotvára dizajn tejto časti vybranou grafikou.

Zdroj | Mercedes-Benz

Zaujímavo znie aj automatický režim súkromia pomocou úpravy jasu displeja – ak spolujazdec sleduje na treťom displeji film, vodič ho neuvidí.

Zdroj | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Triedy E má aj príplatkovú selfie kameru na palubovke! Je ju možné využiť napríklad pri konferenčných hovoroch cez Webex apod..

Novinka má ale aj inú novinku – TikTok! Okrem toho ale aj spomínaný Webex či Zoom, ale aj také lahôdky ako Angry Birds či prehliadač Vivaldi.

Zdroj | Mercedes-Benz

Nová Trieda E bude mať aj Digital Vehicle Key, vďaka ktorému majitelia Apple zariadení budú môcť klasický kľúč od auta nechať doma v zásuvke. Navyše ho bude možné zdieľať až medzi 16 ďalšími ľudmi, resp. zariadeniami, ktorým bude možné pridávať rôzne práva.

Pozrite si

Čo je to Car Keys od Apple? Elegantný spôsob, ako sa zbaviť kľúčov od auta

Pomocou smartfónu bude ale možné vozidlo ovládať na diaľku. Síce len na parkovisku do rýchlosti 4 km/h, no aj to znie super. Samozrejme, aj toto je príplatková výbava a je súčasťou parkovacieho balíka. Nové E-čko je s týmto balíkom pripravené aj na Automated Valet Parking (SAE level 4). To príde ale až neskôr.

K dispozícii bude mať Trieda E aj 5G pripojenie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Unikátnosťou novinky je využívanie umelej inteligencie, ktorá sa učí každodenným návykom používateľov. Majitelia si budú môcť vytvárať automatizácie – ak napríklad auto zistí, že vonku mrzne, automaticky zapne vyhrievanie vozidla a zmení ambientné podsvietenie na hrejivé oranžové. Samozrejmosťou majú byť rutiny pre každého z používateľov, ktoré sa bude AI učiť a následne nastavovať automaticky.

Zdroj | Mercedes-Benz

Za príplatok bude možné mať v novinke aj tzv. Sound Visualisation (súčasť Active Ambient Lighting). Ambientné podsvietenie vo vnútri sa zmení na smart osvetlenie podľa rytmov hudby či videa. Mimochodom, v novinke môžete mať až 15-kanálový audio systém Burmester s 21 reproduktormi.

Do extra výbavy je možné zaradiť aj Digital Vent Control z klimatizácie THERMOTRONIC. Stačí si na displeji zvoliť očakávaný smer fúkania a výduchy sa nastavia elektronicky. Samozrejme, nastaviť ich bude možné aj manuálne.

Zdroj | Mercedes-Benz

Novým bezpečnostným prvkom by sa dala nazvať aj funkcia ATTENTION ASSIST (za príplatok). Tá využíva kameru a množstvo senzorov vo vnútri na sledovanie bdelosti vodiča, pričom má byť schopná detegovať znaky mikrospánku a vozidlo aj celkom zastaviť.

A drobnosť na záver. Mercedes-Benz Triedy E ponúkne ako hybrid dojazd okolo 100 km na čisto elektrický pohon s 95 kW elektromotorom. Bližšie informácie o batérii nie sú zatiaľ známe.

Zdroj | Mercedes-Benz
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.