V Holandsku sa podaril nečakaný objav. V sklade tam našli totiž až 230 klasických áut, ktoré tam boli roky schovávané pred očami verejnosti. Ide naozaj o legendárne kúsky, ktoré zachránia tým, že ich pošlú do dražby.
Pýtate sa, odkiaľ tieto automobilové kúsky pochádzajú? Sú výsledkom 40-ročnej zberateľskej aktivity holandského zberateľa Ada Palmena. Ten pracoval ako predajca áut v Holandsku v polovici 60-tych rokov, kým nakoniec založil vlastnú kolekciu so žltou Lanciou B20.
Svoje automobilové poklady si počas tohto obdobia postupne ukladal až na troch miestach – v dvoch skladoch a kostole, aby na nich neupriamil pozornosť zvedavcov. Palmenov sused dokonca povedal, že počas pätnástich rokov sa ho pýtali, či by nemohli nazrieť do jeho zbierky, no ani raz im to Palmen neumožnil.
Až keď Palmen koncom minulého roka ochorel na demenciu, jeho vykonávatelia narazili na to, čo sa dnes považuje za jednu z najlepšie strážených tajných zbierok v Európe. Rarity pochádzajú od značiek z celého sveta a ilustrujú Palmenov vycibrený vkus.
Zbierka zahŕňa obľúbené klasiky z Talianska (Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari), Francúzska (Facel Vega), Nemecka (BMW, Mercedes-Benz, NSU), Spojeného kráľovstva (Jaguar, Aston Martin, Rolls-Royce) a Amerike (Chevrolet, Cadillac, Ford). V zbierke sú aj autá od menej známych značiek ako Tatra, Monica, Moretti, Matra, Alvis, Imperia a Villard.
Medzi výnimočné patria Lancia Aurelia Spider, Alfa Romeo 2600 SZ a Mercedes-Benz 300S Roadster. Pre predstavu, nezreštaurovaný Mercedes-Benz 300S Roadster sa minulý rok na aukcii Bonhams predal za 472 500 dolárov, a to je len jeden model v tejto 230-člennej zostave.
Autá sú teraz umiestnené v jednom sklade v Dordrechte, ktorý bude verejnosti sprístupnený v troch samostatných prehliadkových dňoch koncom mája. Ako sme už spomínali v úvode, tak teraz autá poputujú do aukcie.
Bude ich dražiť Gallery Aaldering v spojení s Classic Car Auctions v online predaji, ktorý sa začne 19. mája. Všetky autá veľmi dobre obstáli v skúške časom, väčšina z nich je v pôvodnom stave a sám Palmen ich pravidelne štartoval, aby sa zabránilo zadretiu motorov.