Netflix včera v noci nášho času zverejnil oficiálne hospodárske výsledky za prvý kvartál tohto roka. Aj v ňom na nás zarobil stovky miliónov v čistom a to sme sa ako zákazníci ešte viac rozrástli. Netflix je tak stále najväčšou streamovacou službou na svete.
Napriek tomu, že zarába miliardy ročne, chce obmedziť tzv. zdieľanie hesla. To je to, keď svoje heslo dáte kamošom, alebo ešte lepšie, na predplatné Netflixu sa skladáte viacerí, ideálne štyria, čo je maximum súčasného streamu pre najvyšší program.
Netflixu vyšiel prvý kvartál tohto roka vraj podľa predpovedí. Z oficiálnych dát je jasné, že sa mu nedarilo zle. Za prvý kvartál tohto roku sa tržby vyšplhali na 8,162 miliárd dolárov. Z toho čistý zisk predstavoval až 1,305 miliardy dolárov.
V správe sa služba pochválila aj rastom počtu zákazníkov. Tí narástli o takmer 5 % na 232,5 milióna. Ak si ich dáme do pomeru k tržbám, je jasné, že väčšina zákazníkov využíva prémiové predplatné. V priemere každý jeden zákazník platí mesačne 11,7 dolára.
Už žiadne zdieľanie hesla na Netflix!
Netflix sa v kvartálnej správe pochválil investorom, že v tomto štvrťroku v 4 krajinách sveta (konkrétne Španielsko, Portugalsko, Kanada a Nový Zéland) spustil tzv. Sharing. Netflix zaobalil novú službu do poriadneho pozlátka a tvrdil, že chce pomôcť používateľom, aby vedeli, kto sa k ich kontu pripája. Lebo je zjavne ťažké si zmeniť heslo a kliknúť na reset prístupov v nastaveniach…
Službu spustil začiatkom februára a dotkla sa zhruba 100 miliónov používateľov. Tí si museli v nastaveniach určiť ich primárne miesto, vraj aby bol zabezpečený prístup na Netflix pre všetkých členov domácnosti. Inak povedané, Netflix vedel, kto sa prihlasuje z inej IP adresy na celkom inom mieste.
Ak chcel niekto pridať extra člena mimo domácnosti, musel za službu Sharing platiť. V Španielsku 5,99 € mesačne, v Portugalsku 3,99 € mesačne! V najvyššom programe je ale aj tak možné pridať iba 2 členov. A čosi podobné čaká aj nás.
Netflix sa rozhodol službu spustiť globálne, ale aj vo svojej domovskej krajine. Stane sa tak ešte v tomto kvartáli, teda v Q2. Kedy presne spoločnosť nešpecifikovala a nedozvedeli sme sa ani to, či sa to dotkne všetkých trhov. Vzhľadom na ceny v Kanade a Novom Zélande (7,99 CAD alebo NZD) to ale nebude málo. Už aj tak vysoké predplatné – v USA stojí top balík 19,99 USD mesačne bude nutné si pre ďalších v skupine platiť ešte čosi navyše, pokojne aj 15 dolárov za 2 extra členov.
Netflix chce takto neoficiálne znížiť množstvo sledovateľov, ktorí zdieľajú jedno predplatné na minimum. Hoci to nepovie nahlas, tento cieľ je jednoznačný. Zjavne je 1,3 miliardy dolárov čistého zisku za kvartál málo a chce viac.
Na druhej strane je možné očakávať, že s nástupom rastu konkurencie bude Netflixu klesať báza zákazníkov a túto stratu si chce už takto vopred kompenzovať. Otázne je, koľko ľudí to bude ochotných ešte akceptovať, keďže za jedno prémiové predplatné na Netflixe môžeme mať pokojne aj 3 predplatné na 3 rôznych platformách.
Netflix vraj odhaduje, že zdieľaním hesla sa k službe pripája o 100 miliónov zákazníkov viac ako oficiálne, čo je v súčasnosti 232,5 milióna ľudí.