- #Autá
- 4 min.
- 18.4.2023
Nástupca Passatu a Arteonu je tu, VW ID.7 ohuruje parádnym elektrickým dojazdom
Volkswagen rozširuje svoje portfólio plne elektrických vozidiel značky ID o svoj prvý model z kategórie vyššej strednej triedy. Nový model VW ID.7 je duchovným nástupcom modelov Passat a Arteon so spaľovacími motormi.
Model nadväzuje na elektrické SUV modely ID.4 a ID.5, oproti ktorým však ponúkne nižší a aerodynamickejší profil. Vo výsledku sa tak môže pochváliť skutočne úctyhodným dojazdom.
Model ID.7 je aktuálnou vlajkovou loďou značky, no k lodi by sa ho dalo prirovnať aj kvôli jeho rozmerom. S päťdverovou karosériou a postupne sa zvažujúcou strechou v štýle kupé sa karoséria natiahla na takmer 5 metrov (4 961 mm), zatiaľ čo rázvor dosahuje dĺžku 2,96 metra. Výsledný koeficient aerodynamického odporu dizajnéri VW stlačili na 0,23.
Novinka sa tak môže pochváliť papierovým dojazdom rovných 700 km, samozrejme podľa metodiky WLTP. Pre porovnanie, model ID.5 ponúka papierový dojazd 520 km (WLTP). Volkswagen tak urobil pri svojej novinke až generačný skok, ktorý sa určite citeľne podpíše aj pod reálne skúsenosti. To si však plne overíme až v čase testovania.
Takmer päťmetrovú karosériu dá do pohybu elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 545 Nm. Pri batérii bude na výber z dvoch verzií. Model ID.7 Pro ponúkne 82 kWh batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorú bude možno nabíjať výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S, ktorý dorazí do predaja neskôr, ponúkne kapacitu 91 kWh, z toho využiteľných 86 kWh. Väčšiu batériu bude možné nabíjať výkonom 200 kW.
Volkswagen pri modeli ID.7 od základov prekopal aj interiér, ktorého súčasťou je nový 15″ displej infotainment systému s novou generáciou používateľského prostredia. Zmeny sa dotkli aj ovládania klimatizácie či možnosti vytvárať si skratky k vybraným funkciám vozidla cez favoritov.
Pred vodičom sa nachádza menší palubný displej doplnený o head-up displej s rozšírenou realitou. Interagovať s vozidlom a ovládať napr. aj jeho strešné okno s inteligentným sklom, bude možné aj prostredníctvom hlasovej asistentky IDA. Zatiaľ nie je známe, či bude dostupná aj na Slovensku, v našej tlačovej sa o nej zástupca značky nezmieňuje.
Na čo sa ale po zvukovej stránke rozhodne tešiť môžeme, je audiosystém Harman Kardon zložený zo 14 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora v kabíne a 16-kanálového zosilňovača s celkovým výkonom 700 W a digitálnym ekvalizérom. Po prvý krát sa taktiež v modeli VW objavia nové klimatizované sedadlá ergoActive s masážnou funkciou.
Spomínané inteligentné sklo obsahuje vrstvu polymérneho disperzného tekutého kryštálu (PDLC), vďaka čomu je ho možné stlačením tlačidla (alebo možno aj hlasovým ovládaním) zmeniť z priehľadného na nepriehľadné. Sklo je vybavené aj reflexnými vrstvami, ktoré majú zabrániť tomu, aby sa auto v lete na slnku prehrialo či v zime naopak príliš vychladilo.
Sériu kľúčových technológií uzatvára VW ID.7 celým radom asistenčných systémov, ktoré zastrešuje názvom Travel Assist. Vozidlo bude schopné pri rýchlosti od 90 km/h pomáhať pri jazde aj s asistovanou zmenou jazdného pruhu na viacprúdových diaľniciach. Asistenti budú pomáhať aj pri parkovaní a to dokonca aj na diaľku pri vzdialenosti do 50 metrov. Vozidlo bude možné pri parkovaní ovládať aj na diaľku prostredníctvom smartfónu.
Nový VW ID.7 dorazí do predaja v priebehu jesene, no jeho cenu ešte v tejto chvíli nepoznáme. Vyrábané pre európsky aj severoamerický trh bude v nemeckom Emdene, zatiaľ čo pre čínsky trh ho bude VW vyrábať lokálne.
V roku 2026 má elektrickú rodinu vozidiel Volkswagen doplniť kompaktné SUV a sériová verzia ID. 2all s cenou pod 25 000 eur. Celkovo plánuje nemecká automobilka do tohto roku uviesť na trh až 10 nových plne elektrických modelov, model ID.7 je jedným z nich.