Mamio sa stala aplikáciou roka v kategórii Starters v súťaží AppParade. Pomáha osamelým ľuďom – matkám. Nehľadá im partnera, ale kamarátky, ktoré algoritmus spája podľa lokality a veku dieťaťa.
Súťaž AppParade usporiadalo vývojárske štúdio MeguMethod 27. marca v Holešovickej tržnici. Prihlásilo sa niekoľko desiatok projektov, osem z nich postúpilo do finále, kde sa stretli v kategóriách Starters a Runners. V kategórii Starters zvíťazila appka Mamio, v kategórii Runners vyhrala Packeta. Cenu divákov získala služba Qerko, ktorá sa postará bleskurýchlu platbu pomocou QR kódu v reštauráciách, či kaviarňach.
Mamio cieli na ženy, ktoré podľa tvorcov aplikácie potrebujú podporu. Vzbudený záujem o aplikáciu potvrdzuje ich názor a hlavne užitočnosť tejto platformy. „Máme okolo seba kopec kamarátok s deťmi, ktoré sa nám zverovali s tým, že sa v materstve cítia izolovane, a chceli by mať silnejšiu podpornú komunitu. Čudovali sme sa, že u nás ešte neexistuje žiadna moderná platforma, ktorá by problém sociálneho života v materstve nejako riešila. Tak sme sa ju rozhodli vytvoriť,“ povedala Laureen Hollge, spoluzakladateľka Mamio. Za projektom stojí okrem nej Johana Šperlová, Martina Kavanová a Karel Hrdina.
Mamio je tak prvou mobilnou platformou určenou výlučne pre ženy. Rieši totiž témy, ktoré sú špecifické pre ženy a matky, ktoré sa z rôznych dôvodov nedajú riešiť s mužmi. Dôležitou súčasťou platformy je to, že sa sústredí na izoláciu spojenú s rodičovskou dovolenkou. Takúto „dovolenku“ si v Čechách vyberá 98 % žien. Na Slovensku bude toto čísla podobné.
Vratislav Zima, CEO MeguMethodAplikácia Mamio nás zaujala dlhodobou prípravou a znalosťami cieľovej skupiny.
Aplikácia bude mať v prvej fáze 4 hlavné funkcionality. Zoznamovacia platforma bude slúžiť na zoznámenie sa matiek s inými matkami podľa veku dieťaťa. Druhou bude mapa s aktivitami a miestami pre deti, kde sa bude nachádzať databáza, ktorú si budú matky samé dopĺňať a spravovať. Treťou funkciou bude newsfeed, poslúži na vzájomnú podporu a štvrtou čet medzi maminami. Časom majú pribudnúť ďalšie rozšírenia. Prvá fáza bude bezplatná, neskôr pribudnú prémiové funkcie, ako napríklad poradenstvo od experta.
Ohlásenie vzniku platformy vzbudilo veľký záujem, ešte pred spustením aplikácie na ňu čakalo viac ako 2 000 žien. Mamio je zatiaľ k dispozícii v Čechách, na budúci rok je naplánovaná expanzia do zahraničia a vytvorenie siete pre milióny žien. Aplikácia je zatiaľ dostupná pre Android, čoskoro príde aj do iOS.