Reklama

Toyota GR Supra - Legenda žije a je ešte lepšia

Roman Calík

Toyota GR Supra je legendou, ktorá si za posledných 40 rokov vybudovala pevné miesto v automobilovej popkultúre.

Ak máte radi počítačové hry, filmy, či jednoducho športové autá, tak určite ste sa s GR Suprou už stretli a netreba vám ju veľmi predstavovať. Zažiť ju, to je zárukou vždy skvelého príbehu.

Nevieme si prestaviť niekoho, kto doslova nehíka nad krivkami novej GR Supry. Dlhá svalnatá kapota a výrazné predné svetlá sa nedajú prehliadnuť. Už pri tvorbe superšportu hlavný návrhár Nobuo Nakamura vedel, že tu bude umiestnený výkonný radový šesťvalec, a tak mu jednoducho bolo potrebné nechať priestor.

Obsah pokračuje pod reklamou

Rozloženie hmotnosti medzi nápravami je v ideálnom pomere 50:50. Neprehliadnuteľné sú aj extrémne svalnaté nárazníky, ktoré sa vám budú pripomínať aj pri každom pohľade do spätného zrkadla. A samozrejme dvojica výfukov dáva aj tým, čo idú za vami vedieť, že v tomto aute je ukrytý poriadny výkon.

Dobrou správou je, že dvojica cestujúcich má k dispozícii veľmi slušný batožinový priestor. Celých 290 litrov je fakt skvelé číslo na tento typ automobilu, takže aj zbalenie na dovolenku pre dvoch nebude problém. Toyota GR Supra navyše v najvyššej výbave Limited ponúka aj špeciálnu farbu matná biela.

Tak ako Toyota GR Supra ohuruje v exteriéri, ohúri vás aj interiérom. A to najmä luxusom, doslova. Béžové čalúnenie sedadiel a interiéru sa dostalo dokonca aj na veniec volantu. Toto je taktiež štandardná výbava pre verziu Limited. Novinkou je manuálna prevodovka, pričom pre čo najvhodnejšie umiestnenie hlavice prevodovky, ale aj celkovo jej zakomponovanie, bol prepracovaný stredový tunel.

Všetko je tu extrémne pevné a brutálne precízne spracované. A ak vás prekvapilo hardvérové ovládanie centrálneho displeja, nie je to náhodou. Toyota pri vývoji novej GR Supry spolupracovala s BMW, preto vám ovládanie bude jednoducho známe. Hlavný 8,8-palcový displej je však aj dotykový, takže je na vás, aké ovládanie vám bude viac vyhovovať.

A ako GR Supra jazdí? Treba povedať, že na výber máte radový 2-litrový štvorvalec s turbodúchadlom Twin-Scroll a výkonom 258 koní a potom výkonnejší 3-litrový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva a variabilným riadením ventilov, ktorý sme si aj vyskúšali.

Jazdu si poriadne užijete. Celkovo sa tu ušetrilo použitím manuálnej prevodovky a 19-palcových diskov až 21,8 kg, takže sa dá povedať, že GR Supra s manuálom je jednoducho dynamickejšia ako kedykoľvek predtým. 340 koní znamená, že z 0 na 100 s manuálnou prevodovkou zrýchlite za 4,6 s!

Toto je radosť, ktorú treba zažiť! Pozrite si naše video s modelom Toyota GR Supra, ktorá v nás zanechala obrovský dojem.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.