Keď rastú ceny, ľudia začínajú šetriť a odkladajú väčšie nákupy. Zrejme to však neplatí vždy, pretože automobily sa na Slovensku predávajú celkom slušne. Teda, aspoň niektorým koncernom.
Medzi značku, ktorá má na Slovensku veľmi slušné meno patrí Toyota. Práve tá počas prvých dvoch mesiacoch tohto roka žala úspechy a zaradila sa na druhú priečku na trhu.
Za január a február 2023 totiž predala 1 877 nových osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Predaj vozidiel tejto značky tak rástol oveľa rýchlejšie ako celého zvyšného trhu. Ak si to rozmeníme na drobné, slovenský trh zaznamenal rast o 10,5 %. Toyota však dupla na plyn a tak si mohla pripísať nárast až o 25 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Vo februári bol trhový podiel Toyoty 13,8 %.
Zisťovali sme o aké modely je najväčší záujem. Na prvom mieste sa umiestnila Toyota Yaris Cross, na druhej priečke sa ocitla Toyota Corolla a na tretej Corolla Cross.
Toyota využíva skúsenosti získané na našom trhu a zdá sa, že sa s novými modelmi veľmi dobre trafila do vkusu slovenského motoristu a motoristky. To však nie je všetko, ani ďalšie mesiace nemieni byť Toyota v tieni svojich úspechov, práve naopak. Značka predpokladá, že prvé dva mesiace sú len predzvesťou predajnej revolúcie.
K dobrým predajom jej pomôžu tohtoročné novinky. Ide o modernizovanú Corollu s hybridným pohonom 5. generácie a tiež najnovšiu generáciu legendárneho Priusu vo verzii plug-in.
Tento rok sa očakáva nárast slovenského trhu o 10 %, Toyota však očakáva, že sa jej bude dariť výrazne lepšie.