Toyota je automobilka, ktorá v časoch, kedy ostatní výrobcovia ešte ani nesnívali o elektromobilite, predávala hybridné vozidlá. Dalo by sa povedať, že tým predbehla dob nakoľko sa celé roky postupne a zodpovedne pripravovala na elektrifikáciu.
Teraz, keď sú emisné normy prísnejšie ako kedykoľvek predtým a všetci sa predbiehajú v tom, kto bude mať čo najskôr plne elektrifikované portfólio práve táto značka si mohla dovoliť uviesť na trh nové športové modely určené pre čistú radosť z jazdy. Po modeloch GR Yaris a GR Supra tak prichádza pokračovateľ ikonickej GT86, Toyota GR86.
Dizajnovo sa GR86 oproti modelu GT 86 posunula na úplne nový level. Je elegantnejšia, športovejšia a napriek agresívnej náture aj pomerne roztomilá. Má väčší a modernejší predný nárazník, prepracované LED svetlá a aerodynamickejšie tvarovanú prednú kapotu.
Bočný profil tvoria čierne 18” disky kolies, ktoré boli inšpirované japonskými mečmi, poriadne rozšírené prahy a funkčné prvky na chladenie bŕzd a lepšie obtekanie vzduchu. Vzadu každý fanúšik športových áut určite ocení dve veľké a pozor, pravé koncovky výfukov. Nechýba tu ani decentný spojler, ktorý dopĺňajú pekne tvarované zadné LED svetlá a samozrejme označenie GR86.
Pod kapotou je nový motor s väčším objemom, 2,4l oproti predošlým 2l, ktorý ponúkne výkon 234 koní a krútiaci moment 250 Nm. Oproti predošlej GT86 tak pribudlo o 34 koní a 45 Nm krútiaceho momentu viac čo nie je medzigeneračne veľa ale toto auto nikdy nebolo lámaní rýchlostných rekordov. Má totiž klasickú koncepciu s motorom vpredu a pohonom vzadu a to hovorí za seba.
Ako nová GR86 jazdí? Čo zmenila Toyota v interiéri? Dá sa používať ako „daily car“ alebo je na bežnú jazdu príliš tvrdá? Zobrať ju s automatom alebo s manuálom? Dokáže ju zvládnuť aj menej skúsený šofér?
Toto všetko a ešte viac sa dozviete v našom novom videu na kanáli TECHBOX.sk: