Reklama

Nový Peugeot 508 má po facelifte ešte viac tesákov, ale aj technológií

Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot
Stanislav Vinc
Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot

Automobilka Peugeot predstavila novú verziu svojho vlajkového modelu 508, ktorý bude s novým dizajnom a novými technológiami dostupný vo verziách sedan, SW a PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

K novým technológiám zabezpečujúcim vyšší komfort a bezpečnosť jazdy sa pridávajú aj dva plug-in hybridné pohony s pohonom predných kolies, novú verziu s výkonom 132 kW (180 k) a 164 kW (225 k), zatiaľ čo športová verzia ponúkne výkon až 265 kW (360 k).

Obsah pokračuje pod reklamou

Najnovší facelift z dielne Peugeotu sa radí medzi tie, ktoré spoznáte hneď na prvý pohľad a to vďaka dravejšej prednej maske, na ktorej figurujú ultra tenké svetlomety a podpis s tromi pazúrmi. Figurujú tu samozrejme LED Matrix svetlomety a podobne dravá je aj zadná časť, kde sú full LED svetlá s dynamickými smerovkami súčasťou štandardnej výbavy celého radu 508.

Znak už však vzadu nehľadajte, nahradil ho tam nápis PEUGEOT. Novinkou bude aj trojica farieb – Biela Okenite White, modrá Eclipse Blue a sivá Titanium Grey, zatiaľ čo sivá Selenium Grey bude po novom dostupná pre všetky verzie. Modely 508 a 508 SW budú taktiež dostupné v troch stupňoch výbavy: ALURE, GT a PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Zdroj | Peugeot

Čo je však pre nás ešte zaujímavejšie, je technologická výbava vo vnútri. Tú Peugeot otvára svojim digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12 palcov, ktorý ako súčasť i-Cockpit ponúkne nové režimy zobrazenia (TomTom Connected Navigation, Rádio/Médiá, Asistent jazdy, Tok energie a ďalšie). V strede palubnej dosky bude zas figurovať 10-palcová dotykový obrazovka, ktorá je mierne natočená na vodiča.

Infotainment systém bude okrem navigácie TomTom podporovať aj bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay, pričom cez Bluetooth k nemu bude možné pripojiť dva smartfóny súčasne. K dispozícii sú aj dve USB-C konektory pod lakťovou opierkou a dve USB-A konektory vzadu.

Zdroj | Peugeot

Peugeot 508 sa po facelifte dočkal aj príchodu viacerých asistenčných systémov, ktoré už nájdeme v ostatných modeloch značky. Prítomný je tu teda adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, Automatické núdzové brzdenie s varovaním pred kolíziou, Active Lane Departure Warning s aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, Asistent pozornosti vodiča, Rozšírené rozpoznávanie a zobrazenie dopravných značiek na digitálnej prístrojovej doske, kde sa zobrazí aj videnie systému Night Vision, ktorý v noci alebo za zníženej viditeľnosti rozpoznáva chodcov i zvieratá.

Samozrejmosťou je aj monitorovanie mŕtveho uhla či pomocné parkovacie kamery, s čím súvisí aj automatické nastavenie zrkadla pri zaradení spiatočky. Spomínané LED Matrix svetlomety ponúknu aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Zdroj | Peugeot

V rámci elektrifikácie a spĺňania emisných cieľov budú dôležitými súčasťami ponuky novej 508-čky dva plug-in hybridné motory s pohonom predných kolies. Nižší variant s označením 180 e-EAT8 ponúkne kombináciu motora PureTech s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Vyšší variant s označením 225 e-EAT8 v tejto kombináci využíva rovnaký elektromotor spárovaný s výkonnejším spaľovacím motorom PureTech s výkonom 132 kW (180 k), pričom aj táto kombinácia je samozrejme spárovaná s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8.

Najvýkonnejšia v portfóliu bude verzia 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, ktorej motorizácia nesie označenie 360 e-EAT8. Ide o kombinácu motora PureTech s výkonom 147 kW (200 k) a elektromotora s výkonom 81 kW uloženého vpredu, ku ktorému sa pridáva ešte jeden elektromotor s výkonom 83 kW (113 k) uložený vzadu. Peugeot pri ňom využil energetický manažment prebratý z pretekárskeho modelu 9X8.

Zdroj | Peugeot

Batéria všetkých troch plug-in hybridnývh verzií ponúka kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozícii bude štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3,7 kW a voliteľná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW, ktorá je štandardom v poslednej menovanej športovej verzii. Nabíjanie zo 7,4 kW Wall Boxu pri výkonnejšej palubnej nabíjačke potrvá zhruba 1 hodinu a 40 minút a zo zosilnenej zásuvky s 3,7 kW palubnou nabíjačkou 3 hodiny a 25 minút.

Okrem plug-in hybridných verzií bude Peugeot 508 samozrejme dostupný aj v čisto spaľovacích verziách. V Európe bude k dispozícii benzínová motorizácia PureTech 130 EAT8 (3-valcový, 1,2-litrový motor, 96 kW) a dieselová motorizácia BlueHdi (4-valcový, 1,5-litrový motor, 96 kW). Obe motorizácie budú mať v štandarde automatickú 8-stupňovú prevodovku.

Obsah pokračuje pod reklamou

Nové modely Peugeot 508 prídu na trh v júni 2023, pričom s približujúcim sa termínom vydania čoskoro zrejme spoznáme aj jeho cenník.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.