Reklama

Facebook chce ťahať z vreciek peniaze. Za overenie účtu si priplatíte

Zdroj | Shubham Dhage/Unsplash
Richard Pliešovský
Zdroj | Shubham Dhage/Unsplash
Zdroj | Shubham Dhage/Unsplash

Za všetkým v „kapitalizme“ hľadaj peniaze. Už dávno nie je internet priestor, kde má každý všetko zadarmo, ale predsa len – platiť peniaze firmám, ktoré už zarábajú miliardy (aspoň v prípade Mety) za predaj informácií o vás, to už je silná káva.

S jedlom rastie chuť a tak Meta spúšťa službu overenia účtu za poplatok. Meta Verified umožní používateľom pridať na svoje účty (Facebook a Instagram) modrý odznak – značku začiarknutia.

Nový kanál príjmov ohlásil v nedeľu šéf spoločnosti Mark Zuckerberg. Chce tak nasledovať Twitter, ktorému však tento krok nepriniesol veľký úspech.

Obsah pokračuje pod reklamou

Predplatiteľská služba sa po prvýkrát spúšťa na Novom Zélande a v Austrálii od tohto týždňa. Cena je určená na 11,99 amerických dolárov mesačne na webe, resp. 14,99, ak si službu objednáte cez aplikácie od Apple a Androidu.

Overenie identity používateľov sa realizuje pomocou oficiálnych identifikačných kariet, teda niečo ako slovenské občianske preukazy. Meta uviedla, že predplatiteľská služba ponúkne „zvýšenú viditeľnosť a dosah“, zlepšenú ochranu proti útokom na krádež identity a priamy prístup k zákazníckej podpore. Výhodou môže byť, že overenie identity bude k dispozícii pre každého, doteraz to bolo (je) možné len pre verejne známe osoby a firmy, ktoré to museli dokázať.

Meta Verified sa blízkej dobe rozšíri do ďalších krajín, časovú os však nepoznáme.

Prečo sa Meta usiluje získať ďalšie financie je pomerne jasné. „Poďakovať“ sa môže Apple, pretože odvtedy ako zaviedol prísne zmeny ochrany súkromia vo svojich systémoch, sociálne siete majú oveľa menšie možnosti ako sledovať používateľov. Sám Zuckerberg priznal, že Meta vďaka tomu prišla len minulý rok viac ako o 10 miliárd dolárov, ktoré by získala z reklamy.

„Z dlhodobého hľadiska chceme vytvoriť ponuku predplatného, ​​ktorá bude hodnotná pre všetkých vrátane tvorcov, firiem a našej komunity ako celku. V rámci tejto vízie rozvíjame význam overeného odznaku, aby sme mohli rozšíriť prístup k overeniu a viac ľudí môže dôverovať účtom, s ktorými komunikujú, že sú autentické,“ uvádza sa blogu spoločnosti.

Predplatné sa javí ako zlatá baňa ďalším sociálnym sieťam (ale aj vývojárom aplikácií). Známa je snaha Elona Muska, ktorý prepracoval predplatiteľskú službu Twitter Blue. Snap niečo podobné spustil už minulý rok, kde získava slušné peniaze od viac ako milióna predplatiteľov, čo je oveľa viac 180 000 v Twitteri. Uvidíme, ako sa bude dariť Facebooku a Instagramu a či im to pomôže vyrovnať straty v príjmoch z reklamy.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.