Reklama

Peugeot to myslí vážne, už v roku 2025 bude každý model elektrický

Zdroj | Peugeot
Roman Calík
Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot

Peugeot si stanovil poriadne odvážne ciele v oblasti elektrifikácie. Už dnes má v ponuke viacero modelov s plug-in hybridným alebo plne elektrickým motorom.

Rok 2025 však bude kľúčový, do dvoch rokov totiž Peugeot plánuje ponúkať 100 % elektrický variant pre každý zo svojich modelov. A tým samozrejme elektrifikácia nekončí.

Včera sme mali jedinečnú možnosť zoznámiť sa s projektom E-LION. Ten definuje stratégiu výrobcu v oblasti elektrifikácie. Čo je dobré, nejde len o to, aby boli automobily elektrifikované. Projekt E-LION je totiž založený na tzv. piatich E.

Začnime prvým. Ecosystem (ekosystém). V tomto prípade je cieľom stratégie vytvoriť taký ekosystém produktov a služieb, ktorý maximálne využije riešenia STELLANTIS. Nový vývoj elektrickej podvozkovej platformy, pohonu či batérií má zabezpečiť dlhodobú životnosť budúcich modelov Peugeot. Nová architektúra by mala vydržať až 25 rokov! Áno, cieľom je aby životnosť elektrických áut bola 20 až 25 rokov. Len pre porovnanie, životnosť automobilov so spaľovacími motormi je 15 rokov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Dôraz sa pritom bude výrobca dbať aj na renováciu a recyckláciu materiálov či dokonca sa predpokladá, že niektoré časti automobilov sa budú dať obnoviť resp. vymeniť. To sa týka napríklad častí čalúnenia, ktoré sa môžu rýchlejšie opotrebovať.

Samozrejmosťou dlhej životnosti je aj pravidelná aktualizácia. Tak ako si aktualizujete aj váš smartfón či počítač a predlžujete si jeho životnosť vrátane získavania nových funkcií, také budú aj elektrické automobily Peugeot. Peknou ukážkou budúcnosti je koncept Inception, o ktorom sme si už písali.

Zdroj | Peugeot

Ďalším dôležitým princípom projektu E-LION je Experience (skúsenosť). Tu chce Peugeot podchytiť zákaznícku skúsenosť od A po Z, teda od nabíjania až po pripojenie. V praxi si to treba predstaviť tak, že kúpou elektromobilu vaša komunikácia so značkou nekončí, naopak len začína. Základom pritom má byť jednoduchosť, a to už od samotnej kúpy. Automobily si budete môcť kupovať online, tak ako by to malo byť už pri plug-in hybridnej novinke 408. Samozrejmosťou je potom aj riešenie Free2Move e-Solutions s komplexným zabezpečením inštalácie domáceho Wallboxu.

Pozrite si

Peugeot Inception odhaľuje budúcnosť značky po roku 2025

Nabíjanie na cestách zase zabezpečí karta e-Solutions. A samozrejme cez aplikáciu Peugeot Trip Planner si budete môcť navrhnúť trasy tak, že sa v nich zohľadnia dostupné nabíjacie miesta. Autá však nemusíte len vlastniť, elektrické automobily Peugeot sú už aj dnes dostupné (vo Francúzsku) aj cez Peugeot As You Go, kde získate Peugeot e-208 od 150 € mesačne na 500 km. Ak potrebujete viac km, jednoducho si ich dokúpite.

Auto môžete mať aj cez Peugeot Your Way, pričom ho nemusíte vlastniť, len si ho v prípade potreby vymeníte za novšie alebo vrátite.

Zdroj | Peugeot

Ako sme písali v úvode, do roka 2025 plánuje Peugeot naplniť aj E-LION princíp Electric (elektrický). Tu sa zaväzuje mať do roku 2025 100 % elektrický variant pre každý model. Áno, dočkáme sa tak aj plne elektrického modelu e-408, e-3008, e-5008 a samozrejmosťou budú aj e-308 či e-308 SW.

A čo rok 2030? Tam už nebude v ponuke výrobcu iný, ako elektrický model. Jednoducho iný ako elektrický Peugeot si v roku 2030, čo je mimochodom už o 7 rokov, nekúpite. Taká bude plne elektrická budúcnosť Peugeot. My sa na ňu veľmi tešíme, najmä ak sa pozrieme na portfólio modelov na obrázku nižšie, ktoré preberajú dizajnové prvky konceptu Inception.

Zdroj | Peugeot

Aby plne elektrické modely zaujali, Peugeot chce naplniť aj ďalší princíp projektu E-LION a to Efficency (efektívnosť). Cieľom je maximalizovať výkon a minimalizovať spotrebu. Pri tejto príležitosti Peugeot predstaví aj novú HYBRID 48V technológiu, ktoré budú využívať modely 208, 2008, 308, 3008, 5008 a 408.

Systém PEUGEOT HYBRID je založený na novej generácii benzínového motora PureTech s výkonom 100 alebo 136 koní v kombinácii priekopníckou 6-stupňovou elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou (E-DCS6) s 21 kW elektromotorom. Vďaka batérii, ktorá sa dobíja počas jazdy, ponúka táto technológia zvýšený krútiaci moment v nízkych otáčkach a 15 % zníženie spotreby paliva (zo 126 g CO2/km v modeli 3008).

Samozrejme nás zaujímajú práve plne elektrické modely. Tu sa môžete tešiť na úplne nový Peugeot e-3008, ktorý bude uvedený už v druhej polovici tohto roka. Má totiž priniesť dojazd až 700 km! Zaujímavé budú aj elektrické modely 308 a 308 SW, ktoré ponúknu nový elektromotor s výkonom 115 kW (156 k) a s dojazdviac ako 400 km (WLTP). Tu by sme sa mali tešiť aj na efektivitu, totiž spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 12,7 kWh. Sme zvedaví.

Obsah pokračuje pod reklamou

O inteligenciu budúcich modelov sa postarajú technológie STLA. STLA-BRAIN bude mozgom a hlavnou umelou inteligenciou auta umožňujúcou aktualizácie na diaľku (over-the -air). STLA-SMARTCOCKPIT, sa zase postará o zdigitalizované prostredie na palube a aj v exteriéri. A myslí sa aj na autonómne riadenie, ktoré bude mať na starosti technológia STLA-AUTODRIVE.

Zdroj | Peugeot

Budúcnosť Peugeot tak bude jasne elektrická. A samozrejme myslí sa aj na životné prostredie, totiž piatym princípom projektu E-LION je práve Environment (prostredie). Cieľom je totiž dosiahnuť nulové emisie CO2 do roku 2038. Je 15 rokov dosť či málo na takto odvážny cieľ?

„Nulové emisie uhlíka nie sú len tri slová, je to spôsob myslenia, prístup, ktorý si musíme osvojiť všetci, či už ako firmy, alebo ako jednotlivci. Rovnako ani projekt E-LION nie je len stratégia, či powerpointová prezentácia. Ide o reálny projekt, ku ktorému sme sa zaviazali, pretože je mimoriadne dôležitý pre nás a pre budúce generácie.“ povedala LINDA JACKSON, výkonná riaditeľka Peugeot.

Zdroj | Peugeot
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.