Reklama

Audi activesphere concept vyzerá brutálne, no ohúri aj parametrami

Zdroj | Audi
Igor Neštrák
Zdroj | Audi
Zdroj | Audi

Audi po dvoch rokoch od predstavenia prvého konceptu Audi skysphere roadster zavŕšilo sériu koncepčných vozidiel posledným štvrtým modelom Activesphere Concept. Tento elegantný elektromobil so svojou dĺžkou 4,98 metra je viac než len športovým automobilom.

Nový concept predstavuje pokračovanie dizajnového jazyka pod štyrmi kruhmi a ponúka zaujímavé riešenie zadnej časti v podobe otvoreného nákladného lôžka, ktoré je možné uzatvoriť stlačením tlačidla. Na dizajne tohto konceptu pracoval tím Audi Design Studio Malibu.

Nadčasový elektromobil využívajúci 800-voltovú platformu dokáže ponúknuť dojazd viac ako 600 kilometrov. Schopnosť autonómneho šoférovania vo vhodnom teréne dáva vodičom a cestujúcim novú úroveň slobody, ktorú je možné vďaka novej zobrazovacej a ovládacej technológii využiť v aktívnej sfére. Inovatívny koncept ovládania Audi Dimensions spája fyzický a virtuálny svet zobrazovaním digitálneho obsahu v zorných poliach cestujúcich v reálnom čase.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Audi

Zaradenie do prémiového segmentu potvrdzujú aj rozmery konceptu, s celkovou dĺžkou 4,98 metra, šírkou 2,07 metra a výškou 1,6 metra. Rázvor osí kolies so svojou hodnotou 2,97 metra posúva kolesá do rohov karoserie. Vozidlu dominujú 22-palcové disky kolies obuté do pneumatík rozmeru 285/55.

Vonkajší vzhľad špecificky signalizuje terénne schopnosti vozidla a so svojimi objemnými blatníkmi vyjadruje variabilný, elektronicky riadený pohon všetkých kolies quattro. Vďaka vzduchovému podvozku je svetlá výška Audi activesphere variabilná, pre použitie v teréne, možno ho zvýšiť o 40 milimetrov zo základnej výšky 208 milimetrov alebo znížiť o rovnakú hodnotu pri jazde po ceste. 

Interiéru dominuje minimalistický funkčný dizajn, ktorý je stelesnením prehľadnosti a poriadku. Štyri samostatné sedadlá tvorené škrupinovou konštrukciou sú predĺžením vysokej stredovej konzoly po celej dĺžke. Keď Audi activesphere concept jazdí v autonómnom režime, prístrojová doska, volant a pedále zmiznú do neviditeľnej polohy. Ak chce vodič prevziať riadenie, palubná doska sa spolu s volantom vyklopí zo zapustenej polohy pod čelným sklom.

Stredobodom nového systému sú inovatívne náhlavné súpravy so zmiešanou realitou – dostupné individuálne pre každého vodiča a spolujazdca. Zmiešaná realita je teraz schopná zobrazovať virtuálny obsah s priestorovým odkazom na skutočný svet v troch rozmeroch. Inými slovami, používateľ si môže prezerať virtuálny obsah, ktorý je spočiatku len informatívny. Ak sa používateľ zameria očami na informácie, čím signalizuje záujem, systém zobrazí podrobnejšie informácie. Obsah sa stáva aktívnym a interaktívnym prvkom hneď, ako sa používateľ sústredí a zapojí, teda gestami.

V terénnom režime je možné napríklad premietať 3D topografickú grafiku s vysokým rozlíšením na skutočnú krajinu a zobrazovať informácie o navigácii a cieli.  Audi activesphere concept využíva platformu PPE, ktorú spoločne vyvíja s Porsche. Prvé sériové vozidlá založené na PPE budú predstavené už koncom roka 2023. Kľúčovým prvkom je batériový modul medzi nápravami, v Audi activesphere concept dosahuje kapacitu 100 kWh. Elektromotory na prednej a zadnej náprave Audi activesphere concept s pohonom všetkých kolies spolu dodávajú celkový výkon 325 kW a systémový krútiaci moment 720 Nm.

Srdcom technológie pohonu všetkých budúcich modelov bude 800-voltová nabíjacia technológia s výkonom nabíjania až 270 kW. Táto revolučná technológia umožňuje časy nabíjania, ktoré sa približujú k bežnej zastávke pri tankovaní. Len 10 minút je potrebných na zvýšenie dojazdu o 300 kilometrov. Za menej ako 25 minút sa 100 kWh batéria nabije z 5 na 80 percent. Spolu s dojazdom viac ako 600 kilometrov je Audi activesphere predurčené na dlhé vzdialenosti, keď je to potrebné.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.