Reklama

Stellantis zvažuje presun výroby elektromobilov mimo Európu, začína cenový boj

Zdroj | Peugeot
Stanislav Vinc
Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot

Stellantis, materská spoločnosť americkej skupiny Fiat Chrysler Automobiles a francúzskej PSA Group, pod ktorú patrí aj slovenský závod Stellantis Slovakia pri Trnave, zvažuje presun výroby elektromobilov mimo Európu, konkrétne do Indie.

Dôvodom pre tento krok sú vysoké náklady na výrobu elektromobilov, ktoré spoločnosti nedovoľujú generovať zisk v segmente cenovo dostupných elektrických vozidiel. Pre agentúru Reuters to potvrdil generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares.

Po výrobe cenovo dostupných elektrických modelov volajú aj samotní zákazníci, ktorým v tomto smere dokážu v tejto chvíli vyhovieť iba novovzniknuté čínske automobilky vstupujúce v týchto mesiacoch na európsky trh. Obavu z toho, že čínske spoločnosti pohltia náš trh, vyjadrili už predstavitelia viacerých európskych automobiliek.

Obsah pokračuje pod reklamou

Výrobu elektromobilov predražujú najmä batérie, ktoré dokážu tvoriť tretinu až polovicu ich ceny. Tavares odhaduje, že cenovo dostupných batérií by sme sa mali dočkať najskôr za 5-6 rokov.

Pozrite si

LG chystá revolúciu v audiosystémoch do auta. Inšpiruje sa televízormi

Stellantis v tejto chvíli ešte stále pracuje na pláne, ako by zhruba mohla vyzerať výroba a export elektromobilov z Indie do celého sveta. Žiadne konkrétne rozhodnutie podľa Tavaresa ešte nepadlo a čaká sa tiež, či India dokáže do konca roka 2023 splniť ciele spoločnosti týkajúce sa kvality a nákladov.

„Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať následky z hľadiska obchodu. Moc, ktorá má najlepšie predpoklady využiť túto príležitosť, je samozrejme India,“ uviedol Tavares.

Stellantis aktuálne v Indii pôsobí iba prostredníctvom značiek Jeep a Citroen, pričom svoj prvý elektromobil (Citroen C3) uvedie na tento trh až začiatkom budúceho roka. Ak do Indie skutočne presunie výrobu, pre ekonomické opodstatnenie tohto kroku bude musieť lokálne okrem batérií vyrábať až 90 % všetkých komponentov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.