Reklama

Škoda ENYAQ COUPÉ RS iV búra mýty o elektromobiloch!

TECHBOX

Aj vy ste to počuli? Elektromobil je nanič. Má malý dojazd, je príliš drahý a navyše na nabíjačkách strávite hodiny. Ak vôbec nejakú voľnú samozrejme nájdete.

Často počúvame aj to, že elektromobily nie sú štýlové, majú kvôli veľkým batériám málo miesta vo vnútri a otázkou je i to, či sú vôbec skutočne zelené? Teraz si niektoré mýty zbúrame! Pripravení?

A s ktorým elektromobilom, ak nie s najnovším modelom najpredávanejšej značky na Slovensku – Škoda ENYAQ Coupé RS iV! Tento elektromobil vás zaujme na prvý pohľad. V zelenej Mamba farbe sa jednoducho nedá prehliadnuť.

Určite si zamilujete aj masku Crystal Face, ktorá nádherne svieti v noci a nechýbajú jej čierne lesklé prvky, ktoré mimochodom nájdete na rôznych miestach modelu Coupé RS iV.

Obsah pokračuje pod reklamou

Wow, to je prvé čo vás napadne keď novinku uvidíte naživo. Športový charakter sa navyše tomuto autu nedá vôbec uprieť. Tento elektromobil dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a tešiť sa môžete na výkon 220 kW (300 koní) s krútiacim momentom 460 Nm. Mimochodom, je to štvorkolka, takže máte samostatný elektromotor pre prednú aj zadnú nápravu.

Mýtus 1 – Slabý dojazd

Nie, v tomto prípade to neplatí! S týmto elektromobilom sa môžete vybrať kľudne i na dovolenku do Chorvátska, bez toho, aby ste sa výrazne zdržali. Totiž, ENYAQ Coupé RS iV má až 82 kWh batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, aktuálne najväčšiu, akú si od výrobcu môžete dopriať.

Výrobca síce udáva dojazd podľa metodiky WLTP na úrovni 481-503 km, reálne je to približne 350-400 km, keď jazdíte aj po diaľnici. Spotreba testovaného modelu za posledných viac ako 3 000 k na úrovni 20 kWh/100 km je dôkazom, že s elektromobilom skutočne prejdete stovky kilometrov bez toho, aby ste museli nabíjať.

Mýtus 2 – Hodiny na nabíjačke

Ak si myslíte, že s elektromobilom strávite hodiny na nabíjačke, sklameme vás. Elektromobil Škoda ENYAQ Coupé RS iV dokážete nabíjať výkonom až 135 kW! Priatelia, z 0-80% máte tento elektromobil nabitý za 36 minút.

V praxi to znamená, že vám stačí pár minút na nabíjačke a prejdete stovky kilometrov. Samozrejme aj my odporúčame rýchlonabíjacie stanice využívať práve do kapacity 80%, pretože nielen šetríte batériu, ale aj nabíjanie je výrazne rýchlejšie.

Samozrejme, finančne najvýhodnejšie je nabíjať ENYAQ Coupé RS iV doma, tu môžete využiť  AC nabíjanie s výkonom 11 kW, kľudne aj s Wallboxom priamo od značky Škoda. Mimochodom, využiť môžete aj službu PowerPass, kde získate skutočne výhodné ceny nabíjania na verejných nabíjacích staniciach priamo od predajcu Škoda.

Mýtus 3 – Málo nabíjacích staníc

Častým mýtom je i to, že je nabíjacích staníc stále málo. Naozaj? Skúšali ste to? Len na Slovensku máme aktuálne už viac ako 1000 nabíjacích staníc a státisíce sú ich v celej Európe.

Ak využijete službu PowerPass, zistíte, že medzi podporovanými stanicami nechýbajú ani tie od spoločností ZSE či Green Way. Nie, nestane sa vám, že by ste nabíjaciu stanicu nenašli, dokonca aj vďaka projektom Škoda sa budujú nabíjacie stanice napríklad na chatách v obľúbených dovolenkových lokalitách. Už teraz takéto nabíjačky nájdete napríklad v rezorte Urbanove sestry v Čiernom Balogu, vo Woodparku vo Valčianskej doline, ale aj na zámku The Grand Vígľaš pri Zvolene.

Mýtus 4 – Elektromobil je drahý

Častým mýtom je i to, že elektromobily sú drahé. Poďme sa pozrieť konkrétne na ENYAQ Coupé RS iV. V čase testovania ste si toto auto mohli dopriať za cenu 60 090 €. Ak si priplatíte plnú výbavu v rámci akčných paketov, nami testovaný model vyšiel na necelých 70 000 eur!

Obsah pokračuje pod reklamou

Ak sa však pozriete napríklad na ceny modelu Škoda KODIAQ RS, zistíte, že ten začína na sume 52 080 eur. Ak by ste sa snažili dovybaviť ho na úroveň modelu ENYAQ Coupé RS iV, garantujeme vám, že priblížite štartovacej cene elektromobilu, ktorého výbava má množstvo prvkov navyše vrátane neprehliadnuteľnej masky Crystal Face.

Odporúčame vám pozrieť si náš článok, kde sme sa venovali práve pohľadu na návratnosť elektromobilu porovnaním modelov Škoda ENYAQ iV a Kodiaq.

Ale, čo je podstatné. S elektromobilom jazdíte výrazne lacnejšie. Totiž, ak nabíjate doma, tak vás prejdených 100 km výjde kľudne aj 3 eurá. To by ste museli mať na svojom bežnom aute spotrebu približne 2 litre/100 km, čo nie je možné! Rozdiel pri nájazde 100 000 km môže byť kľudne aj 4 resp. 8 tisíc eur. Navyše pri elektromobiloch platíte nižšiu registračnú daň (len 33 eur bez ohľadu na výkon), máte nižšie servisné náklady (žiadny olej, palivový filtre, nízke opotrebenie bŕzd) či dokonca nižšiu sadzbu PZP.

Mýtus 5 – Málo miesta v elektromobile

O tom, že pri elektromobiloch kvôli batériám dostanete menej miesta, nemôže byť minimálne v prípade Škoda ENYAQ RS iV ani reč. Len samotný batožinový priestor bez sklopenia zadných sedadiel má kapacitu 570 litrov. Hravo sem zmestíte aj nabíjací kábel, a určite sa s rodinou pobalíte na dovolenku.

Určite si pozrite naše nové video, kde nielen búrame mýty o elekromobiloch, ale pozrieme sa aj na technologické vychytávky Škoda ENYAQ Coupé RS iV, kde musí byť každému tech nadšencovi pochopiteľné, prečo sme z tohto elektromobilu nadšení.

Takýto elektromobil si už vieme predstaviť ako plnohodnotnú náhradu rodinného auta so spaľovacím motorom. Zaujme totiž športovým vzhľadom, mimoriadnym komfortom, priestorom či výkonom i dojazdom.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.