Reklama

Za novým elektrickým SUV Polestar 3 stojí aj NVIDIA, prekvapí dojazdom

Zdroj | Polestar
Zdroj | Polestar
Stanislav Vinc
Zdroj | Polestar
Zdroj | Polestar

Volvo sa vo svete elektromobilov veľmi rýchlo udomácnilo a to najmä prostredníctvom svojej podznačky Polestar, ktorá aj napriek maličkému portfóliu modelov v minulom roku zaznamenala zisk vo výške 1,34 miliárd dolárov.

Do sveta aktuálne vypúšťa svoj tretí elektrický model a zároveň prvé SUV, ktoré dokáže zaujať jazdnými parametrami, ale prekvapivo aj výpočtovým hardvérom.

V základe je Polestar 3 ponúkaný hneď vo verzii s dlhým dojazdom a dvojicou elektromotorov s celkovým výkonom 489 koní a čo je ešte dôležitejšie, dojazdom až 610 kilometrov. Za príplatok zhruba 6-tisíc eur môžete siahnuť po výkonnostnom balíčku, ktorý zvýši celkový výkon elektromobilu na 517 koní. Z nuly na 100 km/h sa tak dostanete namiesto rovných piatich už za 4,7 sekundy.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Polestar

Pod fantastický dojazd novinky, ktorá šliape na päty konkurenčnému Hyundai IONIQ 6, stojí batéria s kapacitou až 111 kWh, z ktorej je použiteľných až 107 kWh kapacity. Nabíjať ju bude možné výkonom až do 250 kW, čo znamená, že sa z 10 na 80 % nabije už v priebehu 30 minút.

V rámci opisu špecifikácií nesmieme opomenúť ani batožinový priestor, ktorý ponúka kapacitu 484 litrov, resp. 1 411 litrov po sklopení zadných sedadiel. Priestor pod podlahou túto kapacitu navyšuje o ďalších 90 litrov a 32 litrov objemu sa zmestí aj do predného kufra. Utiahnuť Polestar 3 dokáže celkovo až 2 200 kilogramov.

Zdroj | Polestar

Nestáva sa často, že sa k oznámeniu nového elektromobilu hlási aj technologická spoločnosť, no Polestar 3 je v tomto smere výnimkou. Pod kapotou má totiž výkonný hardvér od spoločnosti NVIDIA, ktorý bude poháňať všetky jeho systémy. O vývoj jeho softvéru sa už postaralo samotné Volvo.

Výkonný hardvér tu má svoje odpostatnenie nielen kvôli pokročilému infotainment systému, ktorý je postavený na platforme Android Automotive OS, ale aj množstvu senzorov, ktoré musia čo najrýchlejšie komunikovať so softvérom asistenčných systémov.

Polestar 3 je totiž už v základe vybavený piatimi radarmi, piatimi externými kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi, ktoré nepretržite monitorujú okolie a zabezpečujú pohodlie a bezpečnosť posádky. Príplatkový balík Pilot Pack vozidlo obohacuje o tri ďalšie kamery, štyri ďalšie ultrazvukové senzory a ďalšiu výpočtovú jednotku od spoločnosti NVIDIA, ktorá Polestar 3 pripravuje na plne autonómnu jazdu.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.