Seat Tarraco je už na prvý pohľad priestranné vozidlo, do ktorého sa toho zmestí naozaj dosť. Praktickej stránke však nezaostáva ani inovatívna časť, ktorá sa postarala o to, aby som po pár dňoch zmenil názor na Seat. Priatelia, poviem vám hneď na úvod, bola to skvelá jazda!
Tarraco je rodinné SUV, koráb, u ktorého nepochybujete, že s ním, keby to prišlo na vec, bezpečne a pohodlne prebrázdite každý kút Európy.
Výhody
- nadčasový dizajn
- veľkorysý interiér
- výborná spotreba
- výbava FR stojí za každý cent navyše
- nízka hlučnosť počas jazdy
Nevýhody
- na Slovensku horšia dostupnosť
- športovejší podvozok
Pozriete na vozidlo a poviete si luxus. Je to tak. Seat Tarraco vyzerá luxusne, nie je to však len dojem na očarenie okolia. On luxusným naozaj je. Po otvorení dverí na vás čaká priestranný interiér. Všetko pôsobí solídnym dojmom, nenašiel som žiaden rušivý prvok. Dizajnéri si dali záležať a posledná generácia je naozaj vyladená do posledných detailov.
Veľké plus si zaslúži komfort pre pasažierov na zadných sedačkách. Okrem veľkorysého priestoru tu nájdu vlastnú zónu klimatizácie, možnosť zapnúť si vyhrievanie sedačiek ako aj USB-C port na nabíjanie prenosnej elektroniky. V tomto kontexte pôsobí mierne archaicky prítomnosť 12 V autoadaptéra, určite by bol oveľa praktickejší druhý USB-C port, alebo pokojne i starší USB-A.
Za zmienku stojí výbava FR. Ako isto viete, ide o športovejšiu výbavu, ktorá zahŕňa množstvo praktických, ale i efektných vychytávok. Vo vnútri na vás čaká trojramenný športový volant, hliníkové pedále, športovo tvarované sedačky či imitácia hliníka na palubnej doske. Napriek športovému dizajnu sedačiek sa ale nemusíte báť, že by boli nepohodlné, naopak, vďaka ním si ešte viac užívate jazdu. Ich škrupinový tvar vás pridrží aj pri skutočne živej športovej jazde.
Pre niektorých môže byť miernym sklamaním infotainment s 9,2″ displejom. V niektorých detailoch akoby nekráčal s dobou a na posádku môže pôsobiť retro dojmom. To však podľa mňa nie je vôbec na škodu, nemá zmysel ovládať všetko dotykovo. Aj dnes má význam samostatné tlačidlo, bez toho, aby ste sa museli preklikávať v menu. A menu má infotainment poriadne rozsiahle. Dokážete si pozrieť štatistiky jazdy, podrobne nastaviť klimatizáciu, jazdného a parkovacieho asistenta, navigáciu, dokonca aj prispôsobiť samotné zobrazenie menu. Samozrejmosťou je bezdrôtové nabíjanie, či podpora Android Auto a Apple CarPlay.
Okrem infotainmentu v strednej časti palubovky máte pred sebou ďalší 10,25″ displej. Ten zobrazuje okrem rýchlosti a otáčok všetky základné informácie, vrátane navigácie s mapou či prehrávanej hudby.
Športovú verziu spoznáte aj podľa detailov zvonku. Zaujme akčnejší predný nárazník a rozšírené lemy blatníkov, ktoré sú z matného plastu v čiernej farbe. Vzadu púta pozornosť výrazný stredný spojler a falošné koncovky výfuku. Celkový dojem podčiarkujú dvojfarebne lakované disky 19″ kolies.
Podľa očakávania sa Tarraco vyrába v 5- a 7-miestnej verzii. Osobne mi príde sedem ľudí v jednom vozidle aj dosť, ale zrejme je na trhu priestor, ktorý absorbuje aj takúto špecifikáciu. Ja som dostal na testovanie 5-miestny model v krásnej tmavo zelenej metalíze Dark Camouflage, ktorá absolútne pasuje k vozidlu. Milým bonusom je, že aj keď je auto zaprášené, príp. od blata, nebije to tak do očí, ako pri iných farebných odtieňoch.
Testovaná verzia mala ťažné zariadenie, ale nielen také obyčajné. Vedeli ste, že existuje aj elektronické ťažné zariadenie? Seat Tarraco ho má a môžete si ho dať namontovať za prijateľných 793 eur. Ak ho využijete, rozhodne odporúčam práve takéto.
Dostala ma aj ďalšia vec. Nemá praktické využitie, ale chytí za srdiečko. Vždy, keď po zotmení otvoríte dvere, na zem sa premietne ahoj v španielčine: Hola!
Šoférovať Tarraco bolo viac ako len príjemnou skúsenosťou. Napriek dynamickej jazde ma spotreba milo prekvapila. Na bežných okreskách sa pohybovala zhruba na 5,9 l na 100 km. V prípade jazdy po meste môžete rátať so 7,3 l, na diaľnici je to 8,7 l. Priemerná hodnota pri najazdených cca 1 000 km je 6,3 l čo je naozaj skvelá hodnota na vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 1 814 kg, ktorej nepomáha žiadna hybridná technológia.
Seat Tarraco má v 5-miestnej verzii 760 litrový batožinový priestor, čo je viac než dosť na všetko, čo bežný motorista a jeho rodina potrebuje. Mňa osobne potešila prítomnosť 230 V zásuvky, v praxi môžete počas jazdy vzadu pripojiť na nabíjačku napríklad notebook a po príchode do cieľa ho mať opäť nabitý. Ak máte elektrickú kolobežku, nemusíte ju vôbec prevláčať do garáže, alebo do bytu.
Záver
Škoda, že si nezostavujem rebríček najobľúbenejších vozidiel. Určite by sa v prvej trojke nachádzalo práve Tarraco, ba čo viac, ak by šlo o vozidlá na konvenčný pohon, bol by na prvom, prinajhoršom druhom mieste.
Aj tu sa nájde niekoľko drobností, ktoré by sa dali vozidlu vytknúť, ale tie nájdeme predsa všade. Pri jeho výbere musíte brať do úvahy jeho veľkosť. Na využívanie v meste nemusí byť ideálne, na dĺžku má 4,74 m, šírku 1,84 m a rázvor je 2,79 m. Jazdiť s takouto vlajkovou loďou po meste by však bol hriech, za ktorý by som pokojne bral vodičák.
V čase testovania začínala cena Tarraca na sume 30 260 eur s benzínovým motorom 1,5 TSI s výkonom 110 kW a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Verzia, ktorú som mal k dispozícii bola naftový dvojliter s výkonom 110 kW/150 koní a so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG, tam cena na začínala na sume 36 800 eur. Cena testovaného vozidla Tarraco FR 2,0 TDI 150 7DSG bola presne 42 927 eur. Vzhľadom na situáciu môže aktuálna cena o niečo vyššia.