Reklama

AKTUÁLNE: Telekom sa stal terčom kyber útoku, znefunkčnil viaceré služby

Zdroj | NordWood Themes
Stanislav Vinc
Zdroj | NordWood Themes
Zdroj | NordWood Themes

Spoločnosti Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic sa počas nedele 26. júna 2022 stali terčom rozsiahleho kyber útoku. Výsledkom sú nefunkčné interné systémy vrátane tých, ktoré využívajú samotní zákazníci.

Útočníci v priebehu včerajška zasiahli slovenskú i českú dcérsku spoločnosť skupiny Deutsche Telekom. Hoci ich mobilné paušály, internet či televízne služby podľa aktuálnych informácií fungujú, webová stránka telekom.sk či mobilná aplikácia Telekom zostávajú pre zákazníkov naďalej neprístupné.

Útok obmedzil aj fungovanie telefonických liniek, ktoré slúžia na vybavovanie požiadaviek zákazníkov, alebo ako technická podpora pre služby Telekomu. Odstavenie interných systémov ovplyvnilo aj predajne, ktoré sú aktuálne otvorené iba v obmedzenom režime.

Telekom očakáva, že systémy budú opätovne spúšťané postupne. Článok budeme v prípade zmeny situácie priebežne aktualizovať a dopĺňať o nové informácie.

AKTUALIZÁCIA (27.6, 14:14): Webová stránka telekom.sk je už opätovne funkčná, mobilná aplikácia Telekom vykazuje naďalej chybovú hlášku.

AKTUALIZÁCIA (27.6, 22:37): Telekom tlačovou správou informuje, že sa mu už podarilo obnoviť niektoré interné systémy. Vďaka obnove vybraných interných systémov je už možno vybaviť niektoré požiadavky, ako napr.:

  • aktivovať dátové balíčky na predplatených kartách cez SMS a dobiť kredit osobne na predajniach, cez platobné terminály a bankomaty vybraných bánk,
  • na mesačných paušáloch aktivovať dátové balíčky cez SMS,
  • volať na call centrá a navštíviť predajne (stále v obmedzenom režime),
  • navštíviť webovú stránku telekom.sk, kde si je možné prezerať ponuky služieb, informácie, cenníky, Wiki či FAQ. E-Shop zatiaľ funkčný nie je.

Aplikácia Telekom zostáva pre manažovanie služieb naďalej nedostupná.

AKTUALIZÁCIA (28.6, 15:59): Telekom opätovne spustil Telekom aplikáciu a e-shop s väčšinou funkcií. Prostredníctvom nich si už je možné manažovať členov skupiny Magenta 1 a darovať im dáta, aktivovať dátové balíčky a sledovať spotrebu, aktivovať si roamingové balíčky a prostredníctvom e-shopu zadať objednávku paušálu či telefónu alebo predĺženie zmluvy.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.