Reklama

Elektrické G-éčko dostane prelomové batérie. Zložením prekonajú aj tie od Tesly

Zdroj | Mercedes-Benz
Tomáš Šmidák
Zdroj | Mercedes-Benz
Zdroj | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz, spojil sily so spoločnosťou na výrobu batérií Sila. Výsledkom by mali byť nové, lepšie akumulátory, pre budúce modely značky.

Batérie v elektromobiloch, sa za posledné roky neskutočne posunuli. Nové technológie nám umožňujú zvyšovať ich efektivitu a najmä hustotu. Dať totiž do elektromobilu veľkú batériu nie je najlepšie riešenie. Väčšia znamená automaticky aj ťažšia, čo ovplyvňuje nielen ovládateľnosť ale aj samotný dojazd. Výrobcovia sa preto snažia prísť na nové spôsoby, ako vyrobiť menšiu batériu s nižšou hmotnosťou, no zároveň porovnateľnou kapacitou.

Pozrite si

Nórsko dokáže zrecyklovať všetky batérie v krajine, má najväčší závod v Európe

V roku 2019, sa Mercedes-Benz stal investorom americkej spoločnosti Sila. Tá sa venuje výrobe batérii s použitím kremíkovej anódy. Tie sú okrem vyššej hustoty aj ekologicky viac šetrné. V najnovšej tlačovej správe, automobilka informovala o ďalšom pokroku v rámci tejto spolupráce.

Zdroj | Sila

Nové batérie, na ktorých spoločnosť aktuálne pracuje, budú mať až o 20 – 40 % vyššiu hustotu ako batérie, ktoré sú aktuálne na trhu. V prepočte ide o energetickú hustotu na úrovni 800 Wh/l. Táto hodnota prekonáva aj nové 4680 batérie od Tesly, ktorých hustota je 730 Wh/l.

Zdroj | Tesla

A to ani nehovoríme o tom, že batérie v niektorých dnešných elektromobiloch, nedosahujú ani polovičné hodnoty.

Pozrite si

Mercedes-Benz EQS – elektrická Trieda S prekvapí dojazdom a technológiami

Vyrábať sa budú použitím 100 % obnoviteľnej energie vo Washingtone, kde má Sila továreň. Výrobca naznačil, že za príplatok budú dostupné pre ich prvý, plne elektrický model G.

Zdroj | Mercedes-Benz

To bude vychádzať k konceptu EQG, ktorý bol predstavený v roku 2021. Jeho dojazd by sa vďaka tomu mohol zvýšiť z odhadovaných 550 km, na viac ako 620 km. Oficiálneho odhalenia tohto modelu, by sme sa mali dočkať niekedy v roku 2024.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.