Reklama

Nová Fabia vyzerá a jazdí skvele. Aký má však najlacnejšia Škoda infotainment?

Tomáš Šmidák

Škoda Fabia je aktuálne na trhu dostupná vo svojej štvrtej generácii. To, že skvelo vyzerá a výborne jazdí, už asi viete. Nás zaujímalo, aký infotainment nájdete v najlacnejšom modeli od Škodovky a ako sa bude používať. Poďme sa na to spolu pozrieť.

Predtým, ako sa presunieme do interiéru, mi nedá nezmieniť vonkajší dizajn Fabie. V novej generácií dizajnovo dospela a na ceste pôsobí sebavedome. Ostré linky, v nami testovanej verzii zvýraznené oranžovou farbou, vedia upútať pozornosť. Ak si budete kupovať novú Fabiu, jednoznačne si k nej priplaťte LED svetlá, nakoľko s nimi vyzerá a aj svieti úžasne.

V interiéri je to už trochu väčšia nuda, čo nemusí byť nutne zlé. Ide skôr o konzervatívnejší postoj k dizajnu, aj keď niektoré prvky to aspoň čiastočne zachraňujú. Napríklad oranžové lišty na palubnej doske, okolo voliča prevodovky či na dverách, vedia interiér pekne oživiť. Trochu ma sklamalo vypracovanie niektorých prvkov a občasné vŕzganie, stále však treba myslieť na to, že ide o auto nižšej triedy. Výhľad z auta je dobrý, možno by som miestami ocenil mierne štíhlejší C stĺpik.

Dovoľte mi ešte pár dôležitých informácií. Nami testovaná Fabia bola vo výbave Style s motorom 1.0 TSI a výkonom 81 kW v kombinácií so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Výbava Style začína na cene 17 260 €, nami testovaná verzia mala cenovku 23 303 €. Príplatky boli za pakety STYLE PLUS, Comfort PLUS STYLE, BUSSINES STYLE a SIMPLY CLEVER.

Pozrite si

5 najlepších technologických vychytávok, ktoré ponúka nová Škoda FABIA

Ako prvé Vás v interiéri zaujmú dva veľké displeje. Jeden priamo pred vodičom a druhý napravo od neho. Virtuálny kokpit pred vodičom má veľkosť 10,25″ a výborné rozlíšenie. Je matný, takže ani za priameho slnka som nemal s jeho čítaním žiaden problém. Základ tvorí ukazovateľ rýchlosti a otáčkomer.

Všetko ostatné si viete upraviť podľa vašich potrieb. Či už si chcete pozrieť informácie o vašej jazde, mať pred sebou navigáciu, vidieť akú pieseň práve počúvate, vypínať a zapínať jazdných asistentov a pod. Ovládať ho viete cez tlačidlá na pravej strane volantu. Rozloženie budíkov sa nastavuje cez stredový displej.

Na pravej strane volantu tiež nájdeme tlačidlo na vyvolanie ponuky asistentov. Toto riešenie sa mi veľmi páčilo, nakoľko som si občas potreboval vypnúť Lane Assist a nemusel som ho vďaka tomu zložito hľadať v menu. Ďalej na nej nájdete koliesko, ktoré slúži na pohyb v menu a už spomínané tlačidlá na zmenu štýlu virtuálneho kokpitu.

Tlačidlá na ľavej strane volantu slúžia na ovládanie multimédií. Prvým je tlačidlo na hlasové ovládanie auta alebo po pripojení Apple CarPlay/Android Auto na vyvolanie hlasového asistenta. Práve túto funkciu som často používal a fungovala vždy bezproblémovo. Pod ním sa nachádza koliesko na reguláciu hlasitosti a dve horizontálne orientované šípky na prepínanie skladieb.

Osobne by ma viac potešilo, ak by sa dal na volante ovládať napríklad aj tempomat. Ten bol v našom prípade adaptívny. Fungoval výborne, ale páčka, ktorým sa ovládal, má pomerne nešťastné umiestnenie. Je na rovnakej strane ako páčka smerovky a neraz sa mi stalo, že som si pri prudšom krútení volantom alebo výjazde z kruhového objazdu namiesto vyhodenia smerovky pridal +10 kilometrov na tempomate. Určite sa na to dá zvyknú, no celkovej intuitivnosti to nepridáva.

Presúvame sa na dotykový stredový displej. Ten mal v nami testovanej verzii 9,2 palca a zabudovaný navigačný systém Amundsen. Rozlíšenie bolo podobne ako v prípade virtuálneho kokpitu na vysokej úrovni. Prvá vec, ktorú som si všimol a nepotešila ma, bolo načítavanie displeja po štartovaní. Občas som musel dlhšie čakať kým sa všetko zapne, aby som si mohol následne pripojiť Apple CarPlay a vyraziť.

V našom aute boli Apple CarPlay aj Android Auto dostupné len cez kábel, čo taktiež považujem za mierne mínus. Ak si budete kupovať novú Fabiu, odporúčam Vám si dokúpiť bezdrôtový Apple CarPlay/Android Auto a tiež bezdrôtové nabíjanie telefónu. Budete tak mať čistý interiér úplne bez káblov.

Pozrite si

K moru spaľovákom alebo elektromobilom? Nová Škoda Fabia vs. VW ID.4 GTX

Okolo displeja nájdete niekoľko skratkových tlačidiel. Môžete sa vďaka nim rýchlo presunúť do navigácie, menu, rádia či zvýšiť a znížiť hlasitosť. Samotné reakcie či už na stlačenie tlačidla alebo pohyb po displeji sú veľmi rýchle a s celkovým používaním som bol veľmi spokojný. Na koľko ide o primárny displej, väčšinu funkcií v aute si nastavujete práve cezeň.

Či už ide o spustenie navigácie, vypnutie a zapnutie jazdných asistentov, nastavenie klimatizácie, ovládanie Apple CarPlay/Android Auto, pohyb v menu a pod. takže bezproblémové fungovanie je na mieste. Práve ovládanie klimatizácie ma mierne zamrzelo. Viac by ma potešilo keby ostalo čisto manuálne, bez povinnosti ovládať niektoré funkcie cez displej.

Pozrite si

ENYAQ Coupé iV – nielen najkrajšia Škoda, ale aj TOP elektromobil!

Čo sa mi naopak páčilo, bolo nastavenie ekvalizéru. Ten je celkom podrobný a viete si vďaka nemu vyladiť hudbu presne tak, ako chcete. My sme mali v aute sériové reproduktory, ktoré hrali naozaj veľmi dobre. Ani používanie displeja na priamom slnku nebol problém. Nepáčilo sa mi však, že displej chytal odtlačky prstov ako magnet a často som ho musel utierať handričkou. Je to však daň za používanie dotykového displeja, ktorú som ochotný zaplatiť.

Orientácia v menu mi miestami dala zabrať. Keď som si prvý krát zapájal Apple CarPlay, čakal som, že to bude fungovať ako na iných autách. Zapojím kábel do auta a do telefónu, na displeji sa ukáže že telefón bol zaregistrovaný a aplikácia začne fungovať. V prípade Fabie som musel ísť do záložky Menu, ísť na ďalšiu stranu, zvoliť okno SmartLink, potvrdiť, že chcem Carplay a až po tom začal systém fungovať.

Po napojení však aplikácia fungovala bezproblémovo po celý čas. Vstavaná navigácia bola tiež príjemným doplnkom. Okrem výberu niekoľkých trás, ktorými sa dalo dostať do môjho cieľa, ma vedela upozorniť na prípadné zápchy na cestách.

Aby som to zhrnul, týždeň s Fabiou som si naozaj užil. Ide o technologicky vyspelé auto, ktoré ponúka výbavu a funkcie o niekoľko tried drahších áut. Svojou modernosťou a displejmi zaujme aj mladého človeka, ktorý chce, aby jeho auto bolo smart a zároveň svojou intuitívnosťou a komfortom bude vyhovovať aj staršiemu, ktorý sa chce len komfortne a bezpečne odviezť z bodu A do bodu B. Fabia teda ostala sama sebou, len svet okolo nej sa zmenil.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.