Reklama

Spúšťame dlhodobý test elektromobilu Citroën ë-C4 Electric, aký tu ešte nebol

Igor Neštrák

Vydarený francúzsky hatchback Citroën ë-C4 nám v poslednom období robil častú spoločnosť, ktorá vyústila do podrobnej recenzie a tematického článku, v ktorom sme sa s nim vybrali za snehom.

Kvality tohto rodinného elektromobilu sme sa rozhodli posúdiť počas dlhodobého testu, ktorému Citroën ë-C4 v nasledujúcich mesiacoch podrobíme. Ešte pred samotným spustením testu sa spolu pozrime na výber testovaného vozidla a podmienky priebehu testu.

Citroën ë-C4 je v čase spustenia testu (apríl 2022) na slovenskom trhu ponúkaný v štyroch stupňoch výbavy Live Pack, Feel, Feel Pack a Shine. Aj napriek tomu, že v rámci danej triedy ide o jeden z najlacnejších elektromobilov na trhu už v základnej výbave Citroën ë-C4 ponúka prvky, ktoré sú u drahšej konkurencii za príplatok. Medzi najhlavnejšie spomínané prvky patrí trojfázová palubná nabíjačka dosahujúca výkon 11 kW a predovšetkým použitie tepelného čerpadla na ohrev kabíny, ktoré v zimných mesiacoch dokáže výrazne znížiť spotrebu energie a predĺžiť dojazd elektromobilu.

Základná výbava Live Pack obsahuje nasledujúce prvky:

Zdroj | Citroën

Cena tohto stupňa výbavy začína na 30 990 €.

Zaujímavý z hľadiska ponúkanej výbavy je druhý stupeň Feel, ktorý za príplatok 1000 € ponúka nasledujúce prvky navyše:

Zdroj | Citroën

Pri sume 31 990 € ide o veľmi dobrú voľbu, ktorú určite odporúčame viac ako základný stupeň výbavy, keďže za relatívne malý príplatok zákazník získava dizajnovo zaujímavé 18” kolesá a kompletné LED svetlá.

Tretí stupeň výbavy Feel Pack v cene 32 990 € prináša zaujímavé komfortné prvky výbavy medzi, ktoré patrí:

Zdroj | Citroën

Pri navigačnom systéme, ktorý zákazník získava v tomto stupni výbavy stojí určite za zmienku 3-ročná bezplatná aktualizácia mapových podkladov. Medzi veľmi dobrého pomocníka, ktorý spríjemňuje jazdu určite patrí výsuvný head-up displej zobrazujúci základné parametre vozidla, ako rýchlosť, údaje adaptívneho tempomatu, prípadne informácie z navigácie vozidla.

Najvyšší stupeň Shine začína na cene 33 990 € a prináša ďalšie komfortné prvky výbavy:

Zdroj | Citroën

Ako ste si určite všimli medzi jednotlivými stupňami výbavy je rozdiel v cene 1 000 €. Medzi najnižším a najvyšším stupňom výbavy je celkový rozdiel v cene 4 000 €. Vo všeobecnosti pri kúpe nového vozidla platí, že základná výbava tvorí najmenší podiel predaných kusov. Platí to aj pre Citroën ë-C4, kedy vozidlo v takejto konfigurácii je asi ako manželka poručíka Columba. Vieme, že existuje, ale nikto ju nevidel, takže s takýmto stupňom výbavy sa u predajcov pravdepodobne nestretnete. Aj preto pri výbere tohto vozidla odporúčame zvoliť minimálne druhý stupeň výbavy Feel.

V našom prípade sme pre potreby testu zvolili nasledovnú kombináciu:

  • najvyššia výbava Shine,
  • Pack ZIMA : Vyhrievané čelné sklo a trysky ostrekovačov, vyhrievané predné sedadlá,
  • Pack KAMERA PLUS : predný a zadný parkovací asistent, zadná parkovacia kamera, asistent bočného parkovania,
  • metalická farba Sivá Artense
Pozrite si

Citroën ë-C4 Electric – plnohodnotný rodinný hatchback

Celková cenníková cena bez zľavy v danej kombinácii predstavovala hodnotu 35 440 €. Po odpočítaní výrobcom poskytovaného bonusu bola výsledná suma 34 440 €. K vozidlu sme získali nabíjaciu kartu v hodnote 500 €, predĺženú záruku 4 roky/48 000 km a bezplatné asistenčné služby, ktoré môžeme využívať počas ôsmich rokov prevádzky.

Citroën ë-C4 je vybavený synchrónnym motorom s permanentnými magnetmi, ktorý prenáša výkon 100 kW (136 koní) na kolesá prednej nápravy. Elektromotor dosahuje maximálny krútiaci moment 260 Nm a udeľuje vozidlu zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 9,4 sekundy. Pod podlahou vozidla je umiestnený lítium iónový akumulátor o celkovej kapacite 50 kWh, pričom využiteľných je 45 kWh.

Na úvod testu sme vozidlo podrobili meraniu reálnej využiteľnej kapacity akumulátora. Aj napriek nižším zimným teplotám sa nám podarilo namerať využiteľnú kapacitu akumulátora 45,5 kWh. Ide o veľmi dobrý výsledok predovšetkým pri porovnaní s konkurenčnými vozidlami, ktoré málokedy dosahujú výrobcom udávané kapacity. Ďalšie merania kapacity akumulátora budeme realizovať po prejdení 50 000 km a následne pri 100 000 km a v samotnom závere testu pri 150 000 km. Na akumulátor poskytuje výrobca záruku 8 rokov alebo 160 000 km, že jeho kapacita nepoklesne pod 70 %.

Na celé vozidlo je poskytovaná štandardná záruka 2 roky bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

Citroën ë-C4 disponuje pevným servisným intervalom každých 25 000 km alebo 2 roky podľa toho, čo nastane skôr. Zaujímavosťou je však základná kontrola vozidla, ktorá sa absolvuje po prejdení 12 500 km. Pri údržbe vozidla sú predpísané nasledujúce úkony:

  • výmena peľového filtra každých 25 000 km / každé 2 roky,
  • výmena brzdovej kvapaliny každé 2 roky,
  • kontrola pH chladiacej kvapaliny po prejdení 125 000 km / 4 rokov a následne    každých 25 000 km alebo každé 2 roky,
  • nastavenie svetlometov po 4 rokoch a následne každé 2 roky

Už od druhého stupňa výbavy Feel je Citroën ë-C4 je vybavený zliatinovými diskami kolies priemeru 18 palcov. Výrobca zvolil netradičný rozmer pneumatiky 195/60 R18 96H. Z výroby vozidlo schádza na letných pneumatikách Michelin e Primacy určených predovšetkým pre elektromobily.

Keďže dlhodobý test zahajujeme ešte počas zimného obdobia montujeme na vozidlo celoročné pneumatiky amerického výrobcu GoodYear. GoodYear svoje celoročné pneumatiky Vector4Seasson Gen. 3 dodáva ako alternatívne celoročné pneumatiky pre sesterský elektrický model Peugeot e-2008 priamo z výroby.

Tento test nám dá bližší pohľad na možnosť použitia celoročnej pneumatiky v našich zemepisných končinách v kombinácii s elektrickým pohonom. Počas testu budeme priebežne merať hĺbku dezénu a v závere vyhodnotíme celkovú životnosť celoročných pneumatík.

Nová celoročná pneumatika GoodYear Vector4Seasson Gen 3 má hĺbku dezénu 7,5 milimetra.

Pre zimnú prevádzku je odporúčaná minimálna hĺbka dezénu 4 milimetre.

Zmes celoročnej pneumatiky predstavuje kompromis medzi letnou a zimnou zmesou, preto hlavne v letnom období očakávame vyššiu degradáciu dezénu pneumatiky.

Pozrite si

Za snehom s elektromobilom? Prevetrali sme Citroën ë-C4 Electric

Úvodné predstavenie elektromobilu určeného k dlhodobého testu máme úspešne za sebou. Prvé skúsenosti s prevádzkou Citroënu ë-C4 vám prinesieme ihneď po absolvovaní prvej kontroly vozidla po prejdení 12 500 km. Týmto článkom by sme vás zároveň chceli vyzvať k diskusii venovanej dlhodobému testu tohto francúzskeho elektromobilu. Akékoľvek otázky, rady, námety čakáme od vás v diskusii pod článkom.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.