- #Audio
- 2 min.
- 4.2.2022
Kauza Spotify ukázala, že každá platforma môže mať problémy s dezinformáciami
Spoločnosť Spotify posledné dni čelila exodusu interpretov, ktorí opúšťali platformu z dôvodu šírenia dezinformácií. Kauza ukázala, že aj na streamovacej hudobnej službe sa môžu šíriť konšpirácie.
Rádio, televízia či reklama. Všetky tieto mediálne odvetvia podliehajú prísnym reguláciám, ktoré sa sústredia na formát, obsah a hlavne dodržiavanie zákonov. Internet, sociálne siete či platformy takéto prísne regulácie nemajú nariadené. Dôsledkom je šírenie dezinformácií či nenávistných prejavov.
Na populárnej hudobnej streamovacej službe Spotify je najpočúvanejším podcastom The Joe Rogan Experience, ktorý si každý mesiac stiahne cez 200 miliónov používateľov. Joe Rogan však šíril dezinformácie ohľadne očkovaniu proti koronavírusu.
Ako reakciu na tieto tvrdenia začali z platformy odchádzať umelci a vyzývali na bojkot Spotify. Príkladom bol Neil Young či Joni Mitchell.
Spoločnosť Spotify sa preto rozhodla reagovať a deklarovala na svojej stránke, že podnikne kroky proti dezinformáciám. Ako tvrdí, Spotify v správe, „Nie sme v pozícii cenzora, no zároveň sa musíme uistiť, že sú následky pre tých, ktorí porušujú pravidlá„.
Novinkou je pridávanie označenia a odkazu na COVID-19 centrum s vedeckými informáciami pri podcastoch, ktoré sa venujú téme koronavírusu. Zároveň spoločnosť Spotify zverejnila podrobný súbor pravidiel, ktoré dajú tvorcom podrobný prehľad toho, čo je povolené a čo je už za čiarou.
Od nebezpečného cez klamlivý obsah vrátane dezinformácií a podvodov až po nelegálny a citlivý materiál. V prípade porušenia týchto pravidiel môže byť následkom stiahnutie kontroverzného obsahu alebo zrušenie účtu.