Legendárny jazdec rely Ken Block po 11 rokoch vymieňa Ford za Audi. Pokiaľ sa vám táto značka v súvislosti s rely spája s ikonickým modelom Sport Quattro S1, ste na správnej adrese. Práve podľa neho Audi postavilo na mieru pre Blocka úplne nové, plne elektrické Audi S1 e-tron quattro Hoonitron.
Keď Ken Block začiatkom tohto roka ukončil svoju spoluprácu so značkou Ford, chvíľu to vyzeralo, že presedlá na Subaru. Na jeseň však oznámil novú spoluprácu s Audi na „spoločných projektoch v oblasti elektrickej mobility“. Napokon sa zdá, že nepôjde iba o prázdny marketing. Audi si vyhrnulo rukávy a hneď na to sa pustilo do vývoja nového elektromobilu ušitého špeciálne pre Blocka a legendárnu sériu Gymkhana.
Audi Sport Quattro bolo vždy Blockovým vysnívaným autom a zároveň dôvodom, prečo sa vôbec vydal na dráhu motošportu. Keď teda Block nadviazal spoluprácu s Audi a na najbližšiu Gymkhanu potreboval nové auto, nebolo príliš o čom premýšľať. Takto sa zrodilo nové Audi S1 Hoonitron.
Burácajúci spaľovák tak v najbližšom dieli série Gymkhana, ktorý ponesie názov „Elektrikhana“, tak nahradí elegantne bzučiaci elektromobil. Ako bude nový S1 Hoonitron znieť, môžeme s veľkou dávkou presnosti odhadnúť už dnes. Audi totiž tento model postavilo na technológiách z modelu e-tron GT quattro, ktoré nás v redakcii svojim zvukom ohúrilo a na ktorom mimochodom vo voľnom čase jazdí aj samotný Ken Block.
V tejto chvíli je prototyp modelu Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, či skôr S1 Hoonitron jediným existujúcim kúskom. Niet sa príliš čomu čudovať, Audi tento model pretavilo z prvotných nákresov do modelu v plnej mierke za neuveriteľné štyri týždne. Inokedy im tento proces trvá aj viac ako rok. Je teda celkom možné, že S1 e-tron časom uvidíme aj v produkčnej verzii, chvíľu to však potrvá.