Tesla plánuje v priebehu nasledujúcich dvoch rokov strojnásobiť rozsah svojej siete rýchlonabíjacích staníc Supercharger. Sieť tak bude hrať významnejšiu úlohu v primárnom biznise Tesly, ktorým je elektromobilita, zvlášť keď sprístupní svoje nabíjačky aj pre elektromobily od iných výrobcov.
Informácia vyplynula v rámci otázok investorov na stretnutí o zisku firmy za 3. štvrťrok, ktoré sa dotkli aj rastúcich čakacích časov na Supercharger v niektorých lokalitách. Investor sa pýtal na plány Tesly zlepšiť čakacie doby a služby na staniciach Supercharger.
Hlavný viceprezident spoločnosti Tesla pre hnacie ústrojenstvo a batériové inžinierstvo Drew Baglino k tomu povedal, že Tesla realizuje globálne plány na zrýchlenie expanzie nabíjacej siete. Tá sa za posledných 18 mesiacov zdvojnásobila a v priebehu nasledujúcich dvoch rokov ju automobilka plánuje ešte strojnásobiť.
Je to ambiciózny cieľ, ale existujú pochybnosti, či je jeho splnenie reálne. Tesla už v minulosti niekoľkokrát nesplnila svoje rastové ciele, vrátane rozvoja siete rýchleho nabíjania.
Na druhej strane je fakt, že automobilka prevádzkuje už dnes gigantickú sieť nabíjačiek – na konci posledného štvrťroku ponúkala po celom svete 29 281 nabíjacích stojanov Supercharger v 3 254 lokalitách. To je 50-percentný nárast oproti minulému roku. Ak ale má pridať za dva roky ďalších asi 60 000 Superchargerov, aby sa ich počet strojnásobil, bude to poriadna fuška.
Drew Baglino priznáva, že v niektorých exponovaných lokalitách sú v časoch špičky dlhšie čakacie lehoty na nabíjanie, ale priemerné preťaženie siete sa za posledných 18 mesiacov údajne znížilo.
Tesla pripravuje obrovské rozšírenie siete Supercharger nielen kvôli rastúcim predajom svojich elektromobilov, ale aj kvôli otvoreniu siete pre ďalšie značky. V USA začala automobilka kvôli tomu najímať veľa nových inžinierov a špecialistov na nabíjanie, ktorí majú na starosti otváranie nových staníc.
Motiváciou pre toto rozširovanie je aj nový federálny program na financovanie infraštruktúry elektromobility vo výške 7,5 miliardy dolárov, ktorý sa v súčasnosti prijíma. Jednou z požiadaviek na získanie prístupu k vládnym dotáciám je, aby nabíjacie stanice boli prístupné pre vozidlá od viacerých výrobcov.
Baglino tiež zdieľal niektoré ďalšie kroky, ktoré Tesla proaktívne podniká v boji proti dlhým čakacím dobám a preťaženiu na staniciach Supercharger. V kritických lokalitách Tesla nasadzuje aj mobilné Superchargery a snaží sa zaviesť tarifné stratégie, ktoré podporia väčšie využitie nabíjačiek mimo špičky.
Tesla okrem toho implementovala vylepšenia softvéru cestnej mapy a dynamické smerovanie, aby sa vodiči vyhli zahlteným Superchargerom. Vylepšená funkcia plánovača ciest zlepší odhadovanú spotrebu energie počas jazdy a zredukuje potrebu vodiča nabíjať batériu na cestách. K zlepšeniu prispeje aj nová iterácia batérií, ktorá zvládne rýchlejšie nabíjanie v kombinácii s 250 kWh nabíjacími stanicami. Tým sa skrátia nabíjacie časy a stanice dokážu obslúžiť väčší počet elektromobilov.