Reklama

Štýlový a ekologický Mercedes-AMG EQS 53 má 2 motory a 760 koní!

Zdroj | Mercedes-AMG
Richard Pliešovský
Zdroj | Mercedes-AMG
Zdroj | Mercedes-AMG

Mercedes predstavil svoj prvý sériový, plne elektrický model AMG. Luxusný sedan je založený na architektúre Mercedes EQ pre luxusné vozidlá a vozidlá výkonnej triedy.

Srdcom EQS 53 4MATIC+ je jeho koncepcia pohonu s dvoma motormi. Elektrický pohon s jedným motorom na prednej a zadnej náprave má plne variabilný pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+, ktorý optimálne prenáša hnací výkon v akýchkoľvek jazdných podmienkach.

Už základná verzia dosahuje maximálny výkon 484 kW (658 k) s krútiacim momentom motora 950 Nm. S voliteľným balíkom AMG DYNAMIC PLUS sa jeho maximálny výkon zvýši až na 560 kW (761 k) v režime Race Start. Maximálny krútiaci moment motora je vtedy až 1 020 Nm!

Zdroj | Mercedes-AMG

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ dokáže zrýchliť z 0 na 100 za 3,4 sekundy, podmienkou je nabitie batérie najmenej na 80 %. Maximálka je obmedzená na 250 km/h. Základná verzia ponúka zrýchlenie z 0 na 100 za 3,8 sekundy (minimálne 80 % nabitá batéria) a maximálna rýchlosť je 220 km/h.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený 400 V batériou s využiteľným energetickým obsahom 107,8 kWh. V bunkovej chémii sa dosiahol významný pokrok v udržateľnosti. Obsah kobaltu sa znížil len na 10 %, optimalizovaný aktívny materiál sa skladá z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8: 1: 1.

Ďalšou výhodou novej generácie batérií sú veľmi krátke časy nabíjania. Podobne, ako v prípade modelu značky Mercedes-EQ je možné batériu nabíjať až s výkonom 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach s DC prúdom. Dojazd 300 km (podľa WLTP) „natankujete“ už po 19 minútach!

Pozrite si

Mercedes-AMG Project ONE ponúka viac ako 1 000 koní pod kapotou hybridu

Funkcia ECO Charging významne prispieva k dlhej výdrži batérie. To je dosiahnuté vďaka inteligentnému ovládaniu znižujúcemu zaťaženie batérie počas nabíjania. Používatelia tiež môžu využívať funkciu prerušenia nabíjania. Proces nabíjania je možné pozastaviť vo voľne voliteľných časoch, aby sa napríklad neskôr mohla využívať lacnejšia elektrina mimo špičky.

Zdroj | Mercedes-AMG

Interiér vozidla nesie športový rukopis. Sedadlá majú špeciálne poťahy z umelej kože Artico s mikrovláknom Microcut. Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je už v štandarde vybavený hyperscreen MBUX. Táto veľká zakrivená obrazovka sa rozprestiera od ľavého predného stĺpika k pravému. Tri obrazovky pod skleneným krytom budia dojem jediného obrovského displeja. Vďaka adaptívnemu softvéru sa MBUX plne prispôsobuje pasažierom a ponúka aktuálne návrhy na množstvo funkcií infotainmentu, komfortu a štýle jazdy.

Okrem bežných funkcií prináša aj jedinečného virtuálneho závodného trénera AMG Track Pace. Softvér je súčasťou infotainmentu MBUX a trvalo zaznamenáva viac než 80 údajov týkajúcich sa konkrétneho vozidla, napríklad počas jazdy na závodnej dráhe. Okrem toho sa zobrazujú časy okruhov a sektorov, ako aj príslušný rozdiel od referenčného času. Zobrazovacie prvky svietia na zeleno alebo červeno, vodič dokáže na prvý pohľad vidieť, či sú aktuálne čísla rýchlejšie alebo pomalšie ako v jeho doteraz najlepší čas.

Zdroj | Mercedes-AMG

Mercedes dbá i na také detaily, akými je zvuk vozidla. Jeho zvukový systém využíva špeciálne reproduktory, subwoofer a generátor zvuku na vytvorenie špeciálneho zvukového zážitku v dvoch verziách: Authentic alebo Performance. Tento exkluzívny zážitok z AMG Sound Experience je generovaný s adekvátnym zvukom a intenzitou, aby zodpovedal aktuálnemu stavu jazdy, zvolenému jazdnému režimu, resp. nastaveniu vodiča.

„Aj elektrifikáciou zabezpečujeme, aby naše modely založené na platforme skupiny EVA2 splnili náš prísľub značky AMG. Naši zákazníci sa môžu tešiť aj na dynamický a emocionálny zážitok z jazdy v tejto oblasti. Zabezpečujeme to riešeniami špecifickými pre AMG, najmä pokiaľ ide o pohonný systém, zavesenie, brzdy a predovšetkým zvuk,“ povedal Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG.

Dostupnosť a ceny jednotlivých verzií zatiaľ nepoznáme.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.